Skip to content

Funderinger rundt de store spørsmålene….

februar 27, 2011

I dag har jeg opplevd noe litt spesielt. Døra til dusjen gikk nemlig i vranglås! Eller, den har jo strengt tatt ikke noen lås, men den hang seg i alle fall opp! Noe veldig.. Så veldig at jeg rett og slett ikke kom ut igjen! Jeg ble der inne i hele 40-45 minutter før vaktmester’n kom hjem for å redde sin jomfru i nød! (vaktmester’n påstår nemlig at han er MAKTmester’n om dagen.. veeel.. la nå mannen leve i troen en stund til….).

Sånne små ufrivillige hendelser setter tankene litt i sving. Jeg grublet rundt dette med dusj kontra ikke dusj, men konkluderte med at man må ha en dusj for å vaske seg litt.. og siden det har gått veldig mange år før jeg ble buret inne, er håpet at det skal gå like mange år før det skjer igjen… (om det er like greit å sitte sammenkrøllet på bunnen av dusjen i en alder av 68 sier historien ingenting om…)

En annen ting jeg har filosofert over er denne bloggen. Hva er den egentlig? Inspirert av et forord jeg nettopp har lest skal jeg si hva den ikke er.. Den er strengt tatt ingen interiørblogg.. elsker å lese andres interiørblogger, men innser at jeg nok er altfor kaotisk til å klare å ha en slik blogg selv. Men jeg skulle gjerne hatt en interiørblogg da! Ikke er det en fotoblogg heller, for jeg har rett og slett altfor kjedelige bilder.. Og ikke er de bra nok heller. Ikke er det en matblogg, for mat er til for å spises og burde kommet ferdig slik at den ikke bør lages.. Ikke har jeg grønne fingre, så det er ingen plante- eller hageblogg.. Ikke er den heller en blogg om barn og barneoppdragelse. Nei, det er mye bloggen min ikke er!

Hva vil jeg at den skal være da? Jo, jeg vil vel at den skal gi et lite inntrykk av min hverdag og mitt liv. Men det er jo liksom ikke så spennende for verden kanskje? Ikke for det.. er mitt interiør noe mer spennende da? Tja si det.. jeg tror i alle fall jeg er der nå at jeg skal putte inn litt mer interiør i bloggen min.. siden jeg er i den berømmelige husbyggerfasen..

Og hva passer da bedre enn å vise fram de fantastisk søte vasene mine? Som jeg snublet over i butikken i går? Og som jeg kjøpte til tross for min selvpålagte innkjøpsstopp? På grunn av husbygging og minimal lagringsplass?? Pytt pytt.. hvem bryr seg om detaljer! Egentlig bør jeg være glad jeg er i livet etter å ha tilbrakt nesten en time innesperret på en MEGET liten plass! ☺


One Comment leave one →
  1. februar 27, 2011 6:36 pm

    For en hyggelig blogg! Jeg kan trøste deg med at min er langt mer kaotisk. Hvis du klikker deg inn på den og leser på siden som heter «bloggen min», vil du forså hvorfor jeg falt for dette innlegget 🙂

    Jeg har også et innlegg som heter «de små tingene i livet», forresten.

    Jeg stikker nok innom igjen.

    Ønsker deg en fin søndagskveld!

Legg igjen en kommentar

