Skip to content

Papegøye i et spespedperspektiv..

februar 22, 2011

Akkurat nå har vi vinterferie! Eller egentlig er det jo ikke ferie når man er lærer, det er avspassering. Altså, jeg har vinteravspassering. Og når vi da har noen dager til gode finner vaktmesteren ut at han skal ta noen ekstra nattevakter. Egentlig er jeg ganske fornøyd med at han velger dette, da jeg skimter et flunkende nytt badekar med deilige bobler i den andre enden. Vi har jo boblebad nå, men jeg kan jo ikke akkurat ta det under armen når jeg flytter! Så det må nok bli igjen her i leiligheten…

Vel, tilbake til saken.. vaktmester’n er altså på nattevakt, huset er proppet fullt av ganske hypre unger (prinsen og prinsessen har nemlig søskenbarnprinsen på besøk) som har sett på film og spist så mye popkorn at det er mulig de bæsjer mais i mer enn en uke, og jeg har en papegøye som jeg tviler på er riktig vel bevart. Han har nemlig fått for seg at han roper på pappa stup i et dersom vaktmester’n ikke er hjemme! Og når vaktmester’n jobber nattevakt, vel.. ha har han ikke tid til den noe ivrige pappisen.

Men hva feiler det denne grønne desperadoen da? Vel.. sett i et spespedperspektiv er jeg jammen ikke sikker. Jeg kan konkludere med at han ikke holder nebb! Det går stup i et! Han prøver å rope pappa med en bestemt stemme, en litt desperat stemme (som jeg forøvrig våkner av, jeg tror nemlig det er et barn i nød), en søt stemme, en trist stemme og en litt spørrende stemme.

Han er ganske rolig av seg da. Og utifra den intense ropingen virker han dessuten svært konsentrert. Han mister ikke fokus så mye som et sekund! Det er ikke helt umulig at han har hengt seg litt opp da. Han gjentar nemlig seg selv hele tiden! Men det virker som han er ganske klar over hva han egentlig driver med også. Han ER jo sykelig opptatt av litt underlige ting! Han er sykelig opptatt av mat! og ostepop.. Da kan det jo være en spiseforstyrrelse han har hostet på seg da! Tvangsspising kanskje? han er i alle fall mange meter fra å være anorektisk! stakkaren er nemlig en smule tung i stussen (ikke si det så høyt.. han kan bli såret i fjærne…)

Ut fra hans monotone hyling skal du ikke se bortifra at han har alvorlige tilknytningsproblemer.. Men på en annen side er han ikke spesielt glad i vaktmester’n heller! Han biter ham så ofte han får mulighet.. Så han er på en måte tilknyttet MEG, men ikke mannen. Så sånn sett har han en tilknytningsforstyrrelse.. Kanskje det er mangel på rollemodeller med penis? Men på en annen side så har jo faktisk ikke pappisen penis heller! Kanskje han er kjønnsforvirret?

Når man tar fjærballens alder i betraktning, er det dessuten mulig det hele bunner i tenåringstrass. Uansett kan det virke som jeg får min egen nattevakt.. Har du lyst på papegøye nå? 😉

No comments yet

Legg igjen en kommentar

