Skip to content

Tilværelsen er i endring..

februar 20, 2011

Det går jammen unna om dagen! Kjenner at tiden ikke helt strekker til, og denne stakkars bloggen lider under eierens manglende tid. Eller er det manglende engasjement? Ja, hvem vet! Livet er i alle fall i endring! Som de fleste har fått med seg skal vi flytte.. 2011 blir året vi bygger hus og selger alle barndomshjem. Vi må nemlig selge leiligheten vi bor i som er prinsen og prinsessens barndomshjem, men det stopper ikke der… Vi skal også selge MITT barndomshjem siden vi skal ha med mamsen og hennes samboer også. Og DET er litt verre for min lille hjerne.

Det er nemlig sånn at tomten huset står på har vært i familiens eie i hundre år. Mine foreldre bygde huset da de var unge, og huset har vært et fint sted å vokse opp. Huset har en flott beliggenhet med sjøutsikt, og i hagen har vi gravd ned diverse døde dyr. Huset er liksom en del av meg og den jeg er! Og nå skal vi selge… Jeg er veldig glad for at JEG ikke skal selge! For det er strengt tatt ikke JEG som skal gjøre det. Ikke eier jeg så mye som en tapetremse i det huset heller så det er ikke opp til meg å avgjøre noe som helst! Men så tar fornuften overhånd og jeg sier til meg selv at nå skal vi bo et annet sted. Vi har en flott beliggenhet der også, men denne gangen har vi ikke sjøen, men trærne og skogen tett rundt hjørnet.

Huset vi skal bygge er ganske stort. I alle fall helt greit.. Jeg tror det skal gå fint for oss å bo der. Det eneste problemet er at vi får ekstremt lite lagringsplass! På en annen side kan det kanskje være lurt å få ryddet skikkelig i skap og skuffer!

Jeg er litt sånn småfrustrert.. Jeg kan ikke helt forstå hvordan jeg skal rekke alt jeg skal gjennom! Jeg er litt der om dagen at jeg føler at prosjekt AS Huset har gått totalt over stokk og stein, og jammen har ikke prosjekt schnauzer grodd igjen også! Og hvordan skjedde så dette? Jo det skjedde mens jeg var dypt opptatt med å lage finurlige undervisningsopplegg til mine elever.

Før vi kan flytte må vi tømme et helt hus, og det er ikke helt uproblematisk. I dette hersens huset er det nemlig ALT! Og det KAN jo hende jeg får brukt for elendigheten en dag? For ikke å snakke om at det er et eller annet familiemedlem som har kjøpt og tatt vare på dette og hist… Problemet er bare at disse familiemedlemmene i mellomtiden har gått av gårde og dødd slik at dette og hist bare ble MITT! Av en eller annen grunn er det litt vanskelig å kaste ting som døde mennesker eier. Men jeg MÅ! På loftet er det hauger med babytøy som bare er så nuskete vakkert at jeg ikke klarer å gi det fra meg. Men jeg kan jo ikke ta vare på klær herfra til månen heller?? Huff..

Jeg kjenner at jeg er litt ute på gyngende grunn her.. Hvordan skal jeg klare dette? Jeg har så inderlig lyst til å få det sånn jeg vil i det nye huset, men jeg har virkelig ikke lyst til å rydde og kaste. Vi er der nå at jeg rett og slett stikker hodet ned i sanden og leker struts! På den måten kan det jo hende at alt er borte som ved et trylleslag en vakker dag? Eller? Kanskje ikke helt?? Jeg tror jeg må legge en plan… Og planen er å nyte en kopp varm kakao med marsmallows fra den geniale Dolce Gusto-maskinen. Og det er vanskelig å rydde samtidig som man drikker kakao! Så da får ryddingen bare vente! 🙂 God plan?

No comments yet

Legg igjen en kommentar

