Skip to content

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en time eller to?

januar 11, 2011

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal komme gjennom alt jeg skal gjøre. På jobben går semesteret fortere enn vanlig. I tiendeklasse er det heldagsprøver allerde om 10-12 uker, og deretter går det slag i slag. Det er en mengde rapporter som skal skrives, et tonn med møter som skal avholdes, en mengde med fagstoff som skal gjennomgås og en milliard småting som må fikses. Siden det er så skrekkelig mye som skjer vil det også si at tiden går ekstremt fort. Og når tiden går fort er det snart salg av hus som står på planen.

Jeg regner med at vi skal selge leiligheten vår rundt påsketider. Vi må innen den tid rydde, kaste, selge og flytte på en mengde med ting. Jeg har så vidt startet med julepynten. Fant nemlig ut at det nå var siste året nisser og griser og alle andre små er oppe her i huset. Har nå puttet dem ned i plastkasser slik at de skal klare seg gjennom sommer og høst før de igjen skal få se dagens lys, denne gang i splitter nytt hus. Det som er litt dumt med det nye huset er at jeg ikke lenger kan ha alle ullnissene på peisen. Vi får nemlig ikke en slik type peis i huset! Og setter jeg nissene på den ovnen vi skal ha er det overhengende fare for at de brenner opp, og kremerte nisser er ikke kjent for å produsere mange gaver. Det ble rett og slett sju kasser med julepynt! SJU kasser! Tenker at det må være noe sånt man bruker for å pynte opp et helt gamlehjem eller noe..

Har også funnet ut at jeg skal ta livet av en del av det jeg har stående rundt i huset nå.. Eller ta livet av er kanskje å overdrive.. har tenkt til å iverksette diverse ansiktsløft av møbler og interiør. Har en haug med gamle Kari Trestakk kjøkkenartikler som ikke passer inn på det nye kjøkkenet. Egentlig passer det ikke inn på mitt eksisterende kjøkken heller så nå skal de legges under kniven. Eller egentlig under spraymalingsboksen for å være mer nøyaktig. Har tenkt til å lakkere delene hvite for så å male på noen skakke og skjeve hjerter. Det KAN jo hende det blir fint? Når vi snakker om Kari Trestakk…. Jeg har helt glemt at jeg har en julekurv, en julenisselykt og to treboller fra Kari Trestakk som hører julen til.. Hmm.. der røk de sju kassene, og vips hadde jeg nærmere ti kasser med JULEPYNT!! Har snart nok til å dekorere TO gamlehjem.

Jeg har begynt å se på møblene våre for å finne ut om det er plass til dem i det nye huset. Så langt har jeg et kommodeproblem. Har i dag to deilige kommoder på soverommet som rommer masse klær og smykker. Får jeg plass til dem i det nye huset? Nei da!! Takket være skråtak går det rett og slett ikke!

Kjenner jeg får litt panikk!! Når skal jeg rekke alt dette? Og det samtidig som jeg skal jobbe? Da må dere jo skjønne at jeg trenger å kjøpe en time eller to? Noen som har noen til overs?

Har litt panikk bare.. bare litt….

3 kommentarer leave one →
  1. januar 11, 2011 9:10 pm

    Hvis du får tilslaget så tips meg. Trenger noen ekstra timer jeg også

  2. januar 14, 2011 8:09 pm

    Jeg tror det fungerer fint uten egget i smørkremen.

  3. januar 18, 2011 6:29 pm

    Hjelpes meg. Jeg har det omtrent som deg om dagen, sånn på jobben, mener jeg, – men jeg skal altså ikke pakke og flytte samtidig. Håper du overlever.

Legg igjen en kommentar

