Skip to content

2011 – året en badeand må dø…

desember 31, 2010

Årets siste dag.. Jeg blir alltid så tullete på nyttårsaften! Hvert år! Like skrulle.. Sentimental og slitsomt! Jaja.. familie og venner må nok bare leve med det gitt! Jeg tenker på hva det nye året vil bringe og på alle endringene jeg bør foreta meg. I år er det kanskje litt ekstra spesielt siden jeg i 2011 skal flytte! Da flytter vi fra huset der mine barn har vokst opp, der de har tatt sine første skritt. Det som kanskje er enda verre er at barndomshjemmet der JEG gikk mine første skritt også skal selges.. Nå skal det sies at ungene gleder seg vilt og hemningsløst til å flytte og det gjør jeg også. Akkurat nå kan jeg si at husene skal selges neste år, men i morgen skal de selges i løpet av året.. Og det er jo MYE nærmere ikke sant?

Jeg har funnet ut at jeg muligens har arvet en del familiesvakheter. Uten å nevne hvilke jeg har arvet disse svakhetene fra, skal jeg forsøke å redegjøre for mitt forbedringspotensial. Jeg har arvet ”kjekt-å-ha”-sansen fra slektstreet. Det innebærer at jeg har tilnærmet ALT som er nødvendig og unødvendig å ha. Og det KAN jo hende det kan være nyttig en dag i framtiden? Har en ekstrem dille på telysestaker for eksempel. Og har da gjerne to og to like i tillegg. Og hvor mange par med telysestaker har jeg? Nja…. Det er ikke rent få! Tipper at jeg kan sette disse lysestakene rundt hele den nye stua mi for eksempel! Omkrets av telysestaker! Og kommer jeg til å slutte å kjøpe disse søte små? Neida!! Fant et par vakre eksemplarer jeg kommer til å ønske meg i 2011. Og hvor mange ønsker jeg meg? TO selvfølgelig!

En annen ting dette huset har LITT i overkant av er kopper og glass.. Jeg kan arrangere konfirmasjon og bryllup på en gang uten at det går tomt! Har flere serier med vinglass, en haug med kjøkkenglass, diverse kopper og serviser og hva kjøpte jeg i går? Joda! Seks nye Green Gate krus! Som bare MÅTTE være med hjem! De er jo så fine! Og kommer til å passe perfekt på verandaen i det nye huset!

En annen ting jeg har litt i overkant mange av er badeender. Jeg mener, hvor mange badeender bør et bad med respekt for seg selv ha? Jeg vet egentlig ikke, men jeg tror kanskje jeg sprenger grensene. Så kast noen ender da tenker du kanskje.. Veeel.. har du sett en badeand dypt inn i øynene kanskje? Og sett at den trygler om å få bli på badet litt til? Og har man da hjerte til å sende anden ut i den skumle verden helt alene? Vel.. ikke jeg i alle fall..

Og her er vi ved en av de andre svakhetene jeg innehar.. Ikke nok med at jeg har ”kjekt-å-ha”-sansen! Neida! Jeg har ”panikk-for-å-kaste”-sansen også!! Og det innebærer at det er MYE som står lagret på loft og i kjeller som rett og slett ikke blir kastet fordi jeg er redd for å se det som skal kastes inn i øynene! Skrekk og gru.. Og det kunne jo gått bra det! Hadde det ikke vært for at jeg nå da skal flytte inn i et hus uten loft og kjeller! Jeg får rett og slett nesten ikke lagringsplass i det nye huset! På mange måter er det nok veldig bra at jeg skal flytte og MÅ kaste, men jeg tror det blir mange netter med dårlig søvn siden jeg MÅ kaste en god del.. Og jeg som bare MÅTTE ha nye reinsdyrshodeserviettringer til jul! (fantastisk ord forresten… reinsdyrshodeserviettringer…). De er jo så kule!

En annen svakhet er at jeg rett og slett har ”sta-bikkje”-syndromet.. se for deg en hund som ikke vil gå.. Den må trekkes bortover veien mens den stritter motvillig i mot. Jeg er litt sånn hund akkurat nå! Har ikke lyst til å sette meg ned å jobbe! Orker ikke å rette ferdig matematikktentamen! Har null lyst til å gjøre rent eller rydde bort ting jeg ikke trenger før det nye huset er på plass. Men jeg tror jeg har løsningen! Jeg er nemlig en enkel sjel også! Så om jeg lover meg selv en sjokoladebit for hver ferdigrettet heldagsprøve vil jeg tro jeg kommer i mål! ☺ Behavioristisk tankegang kan nemlig fungere på sta bikkjer!

Ha et strålende godt 2011 alle sammen! Måtte det nye året blir det mest fantastiske av dem alle!

2 kommentarer leave one →
  1. januar 10, 2011 9:57 pm

    Du må ikke finne på å kaste noe. Det kan gå riktig galt. Min svigermor hersket over 250 kvadratmeter og diverse uthus, og hun kastet ikke noe, – med ett unntak. Hun påsto at hun kastet noe en eneste gang, – og da angret hun etterpå 🙂 Skal du flytte langt?

  2. januar 11, 2011 4:19 pm

    Hehe.. godt å høre at det er LURT å ta vare på litt! 🙂 Skal ikke flytte så veldig langt! Blir en 5-6 km tror jeg! 🙂

Legg igjen en kommentar

