Skip to content

Jeg tror det snart er jul!

desember 20, 2010

Enten jeg vil eller ikke kommer jula i år også. Det er bare å brette opp armene, slå av ”Love Actually”, ta med visakortet og bærehjelp og innta kjøpesenter etter kjøpesenter. Det er jo litt flaut om vi får gaver fra verden uten at jeg har handlet til verden igjen! Og det føles faktisk litt som om jeg handler til verden! Visakortet har fått trimmet litt i overkant den siste tiden, og det nærmer seg status anorektisk uten utsikter til bedring. I takt med at visakortet svinner hen og er i ferd med å sultes til døde, øker fryser, kjøleskap og kaos i huset. Bordet i stua har en eller annen farge, men jeg aner ikke hva den er! Bordet er dekket av papir, julekort, julekuler, engler og hobbymateriell. Ja du leste riktig… I et desperat forsøk på å være husmor av ypperste klasse har jeg dratt ungene med på et lite kunst- og håndverksprosjekt. NOEN gaver MÅ jo lages hjemme i stua! Enhver frustrert frue må da kunne produsere noe selv??

I går startet vi dagen ganske hardt og brutalt med en laaang handleliste. Vi stappet unger og tomflasker inn i bilen og satt snuta mot det store utland. Etter noen timer på shopping i Sverige, startet vi med julenisseaktiviteter. Vi leverte gaver, leverte gaver, leverte gaver og når vi var ferdig med å levere gaver leverte vi likegodt noen til.

Jammen klarte vi ikke å finne julegaver til de to avleggerne også! Prinsen og prinsessen får mobiltelefoner til jul. Prinsessen har valgt seg en rosa klapptelefon fra Nokia, og hadde store ønsker om å pakke den inn selv. Siden adm. Dir er litt i overkant ute på viddene for øyeblikket sa hun ja til pakkehjelpen. Prinsessen kysser da sin nye mobiltelefon og sier ”Sees på fredag!”.. Jaja.. kanskje vi har klart å kjøpe noe hun virkelig ønsker seg i år?

Hva skal man da kjøpe til dem som har alt? Vel.. i år har vi kjøpt mange gaver som blir borte! I alle fall til de som jeg tror har skapene fulle av både det ene og det andre. Noen av årets gaver kan spises, noen kan drikkes og noen er kun til utvortes bruk. Når jeg tenker på det er det kanskje ikke så unormalt. Pleier ikke jeg å ha en del gaver som forsvinner hvert år?

Skulle ønske jeg kunne være i fred og ro på hytta noen dager.. Det tror jeg faktisk hadde vært litt deilig! Her er utsikten fra ferieparadiset i vinterdrakt…

No comments yet

Legg igjen en kommentar

