Skip to content

Hjernen er tom og vettet er borte…

november 28, 2010

Jeg er midt i en eksamensperiode om dagen. Jeg har eksamen i pedagogisk veiledning, og har i den forbindelse blitt en smule gal. Har en tendens til å betrakte familiemedlemmer fra en spesialpedagogisk synsvinkel, og som om det ikke er nok har jeg nå også startet å veilede alt i umiddelbar nærhet.. Og da lurer jeg på om jeg er i overkant kompleks, og om veiledningsteorien har gått til hodet på meg.

Jeg mener, det er jo kanskje ikke nødvendig å belyse alt rundt meg fra flere sider? Og er det virkelig nødvendig å reflektere over reaksjoner fra alt og alle jeg møter? Akkurat nå reflekterer jeg litt rundt hvorfor katten oppfører seg som om den har et termometer i baken, konstant hele tiden? Og hva med de hersens pinnedyrene, er det sånn at så lenge pinnedyrene kloner seg selv og har samme DNA så dør alle på en gang? Og krever ikke disse tilfellene en egen individuell opplæringsplan så vet ikke jeg! Og ingen har vel påstått at papegøyen er riktig vel bevart han heller! Nei… det er på tide med veiledning av alle husets innbyggere! Og iverksetting av spesialpedagogiske vedtak på høyt nivå! Jeg tror vaktmesteren, prinsessen og prinsen er lykkelige over at jeg ikke har rukket å vurdere dem enda! Og er de heldige rekker jeg det ikke før eksamen er over for denne gang og monstermammaen igjen er tilbake i sitt om ikke normale, men gamle skinn…

Gal jeg? Neida.. bare LITT kompleks..

Bilde av pusen som muligens har et integrert termometer i stussen….

3 kommentarer leave one →
  1. november 28, 2010 11:57 pm

    Ååå, individuell plan vet jeg myyyye om! Har støtt og stadig om det på sosionomstudiet. Men måten du skriver om det på er jo fantastisk! Håper du ellers har det bra..til tross for at du holder på å miste det 🙂 Lykke til med eksamen og ha en fin førjulstid 🙂

  2. Kirsten permalink
    november 29, 2010 7:10 am

    Og jeg skal aldri ta en eksamen igjen! (sier hun mens hun skjeler til diverse studiekataloger på nettet …)

    Lykke til med innspurten!

  3. tali permalink
    desember 13, 2010 1:15 pm

    nydelig bilde av kattepusen da ❤ er den "ny"???

Legg igjen en kommentar

