Skip to content

Skrekk og gru…

oktober 31, 2010

Jada.. det er halloween.. Og huset kryr av stygge organge bøtter, en haug edderkopper, en heks eller to samt noen andre zombievesner! Men det er ikke akkurat det som gjør at jeg sier skrekk og gru!

Akkurat nå føler jeg at ting er en smule kaotisk. Altfor kaotisk! For det første venter vi på svar fra kommunen om vi kan bygge huset vi vil ha. Vi sendte inn byggesøknad i juni, men en gang i høst fikk vi beskjed om at på grunn av stor arbeidsmengde ville svar foreligge i uke 43. Og uke 43 kom.. Hver eneste dag gikk vi med telefonen i lomma og småbankende hjerte. Kanskje framtiden blir avgjort i dag? Fredagen kom, men ingen svar.. Tilslutt fikk vi snakket med byggmesteren som fortalte at saksbehandleren i kommunen hadde vært syk den siste uka og derfor får vi ikke svar nå heller!! Er det mulig?? Jaja.. da er det bare å sette seg ned nok en gang å vente.. vente på at noen andre skal avgjøre MIN framtid. Skrekkelig irriterende egentlig..

Det gikk nemlig opp for meg en gang i forrige uke at det slettes ikke er sikkert at kommunen sier ja til vårt byggeprosjekt. Ikke det at vi skal bygge noe mystisk eller slottsaktig, men vi skal ha en etasje mer enn det reguleringsplanen tillater. Og da er det jo slettes ikke sikkert at dette går bra! Det skal sies at naboen har bygget et tilsvarende hus med en ekstra etasje, og i rettferdighetens navn synes jeg at vi kan få lov også, men som sagt.. min skjebne ligger i en mann fra kommunens hender..

Og som om det ikke er nok har spøkelset som forteller at jeg ikke strekker til kommet på besøk. Jeg har bare så vidt begynt på julegavene, huset ser ut som en eksplosjon, hunden har grodd igjen, noen har tydeligvis puttet gjær i klesskapet for det eser utover alle bredder og jammen føler jeg meg som verdens dårligste kokk.. Jeg finnes jo ikke spennende!! Jeg stikker nesa innom flere av bloggene på min bloggliste og hva finner jeg der? Jo, storproduksjon av de lekreste hobbyaktiviteter, fotoshoots av vakre interiørdetaljer, hjemmebakte herligheter med hjemmelagte muffinsformer, de mest fantastiske hjemmeprodukserte barneklærne man kan tenke seg.. Og jeg blir så vanvittig misunnelig!! Jeg rekker jo knapt nok å sjekke kalenderen for så å finne ut at jeg må igang med årets julekortprosjekt! Og det er ikke gitt at det går bra. Man skal tross alt ha to barn og et dyr eller fem på det hersens bildet. Og alle skal smile, se pene ut og se i kameraet på en gang.. Når vi snakker om julekort.. her er et bilde fra fjorårets fotoshoot hvor hunden tydeligvis ikke synes hårbøyle med reinsdyr står helt i stil til pelsen…

Nei.. jeg må stikke.. Jeg lager kjedelige kyllingvinger i ovnen, og lurer på om jeg skal rydde et bord.. sånn at i alle fall NOE ser bra ut!!

One Comment leave one →
  1. oktober 31, 2010 4:42 pm

    Føler meg ørlitegranne bedre når jeg ser at jeg har pakket inn tre julegaver i helga. Innser også at prinsessens julekalender er ferdig.. så da er jeg vel i alle fall ikke HELT bak mål!

Legg igjen en kommentar

