Skip to content

Jeg streiker!

juni 5, 2010

For første gang i livet er jeg i streik. Jeg er rett og slett i konflikt! Hmm.. egentlig en litt merkelig følelse siden jeg føler meg ganske rolig. Ikke er jeg spesielt sint heller? Jaja.. jeg er uansett i konflikt. Jeg vil ha likelønn og sentrale forhandlinger, og bruker dagene på å ikle meg Unios streikeskjorte og signalgule streikevaktvest.

Det er merkelig hvor fort man venner seg til å sitte der i sola og blomstre! Jeg har inntatt feriemodus og må bare si at jeg nyter det vakre sommerværet. Deilig å være ute og nyte sola! Vanligvis er denne tiden svært varm i klasserommet. Elevene er ikke veldig lei seg for streiken de heller. De nyter late dager på strender og hos hverandre. Mine barn derimot.. de er med på streikevakter, streikemøter og alt annet jeg og vaktmesteren er med på av aktiviteter. Stakkars små.. her om dagen tippet det litt over for prinsen. Han bare orker ikke mer av alle møter og styr.. og jeg kan jo forstå at det kan bli litt mye av det gode.

I Huset AS er det unntakstilstand. Vi planlegger nemlig muligens å flytte! Vi håper i det lengste på at kommunen sier ja til at vi kan få bygge drømmehuset på drømmetomten. Men det innebærer at den eksisterende hule må oppgraderes og fikses.. Det skal jo selges!! Og tømmes!! Og hjelp så mye man har samlet på gjennom 10 år, to barnefødsler og en haug med marsvin! Jeg kjenner at jeg har en liiiiten utfordring i all denne ryddingen… Jeg sliter nemlig litt med å kvitte meg med ting og tang! Og når man har altfor mye må noe nødvendigvis bort! Jeg har en kjempejobb å gjøre!! Da er det kanskje greit at et byggeprosjekt går over litt tid! Man får liksom et svangerskap å forberede seg på! På den måten er det mulig man både psykisk og fysisk kan forberede seg på den store jobben!

Ingen grunn til å nøle! Jeg tror jeg begynner med å beise utemøblene mine!! Streiken er opphevet for noen timer!! 🙂

One Comment leave one →
  1. juni 22, 2010 7:57 am

    Lykke til med den eventuelle flyttingen og ikke minst husbygging.

    Jeg fant bloggen din via livet leker, og mente bestemt at det var noe kjent med din blogg., noe det selvfølgelig var.
    Sjelden å få mail fra deg for tiden, men jeg håper det ikke sklir helt ut. Jeg er ikke av de ivrigste jeg heller, men synd om vi mister kontakten helt .

    Ha en fin ferie alle sammen.

Legg igjen en kommentar

