Skip to content

Bloggtørke og lyst til å finne reset-knappen!

mai 3, 2010

Jeg er egentlig strålende fornøyd med livet. I alle fall den delen av livet der jeg selv kan velge og påvirke egne valg. Jeg har en jobb som jeg trives veldig godt i, jeg har mange flotte venner, jeg har en trygg og stabil økonomi og sist, men ikke minst en fantastisk familie. Men så er det den delen av livet jeg ikke er helt herre over selv da. Den delen jeg faktisk er nødt til å overlate til andre mennesker.. Vel.. jeg er SÆRDELES DÅRLIG på å overlate slike ting til andre mennesker.

Jeg har en drøm. En ganske grei drøm. Og i utgangspunkte en relativt realiserbar drøm. Jeg vil bygge hus. Ikke noe slott, ikke et palass, nei rett og slett et middels stort hus med plass til meg og den familien jeg vil bo sammen med. Prosjektet er ganske realiserbart siden banken sier at jeg kan få lov til å bli gjeldsslave og både jeg og vaktmesteren har lyst til å gå i gang. Så hadde vi egentlig bestemt oss da. Vi var klare for dette fantastiske prosjektet. Og hva skjer da? jo dette ukontrollerbare igjen. Det jeg ikke har makt over.. Det er nemlig brått ikke sikkert vi får bygge akkurat DET huset på tomta! Og hva skjer da? Jo.. vi kan risikere at vi ikke kan bygge på tomta i det hele tatt! Og hva da med meg som strengt tatt allerede har flyttet inn? Jepp… helt riktig.. Jeg har et liiiite problem.

Og det er her den lille, søte knappen kommer inn. Hadde jeg bare hatt en liten knapp bak øret som kunne stille alt tilbake til fabrikkinnstillingene! Da kunne jeg trykke på knappen og VIPS var tomta jeg bare MÅ bo på glemt! Søren klype altså! Og midt i alt dette store, skumle går min kjære blogg for lut og kaldt vann.. Står der og råtner stakkars!

Nei… enkelte deler av livet er litt padde.. Eller skal vi kanskje si frosk? Her er i alle fall et par bilder fra et stort vårlig høydepunkt: Froskeparring! Kanskje det var det jeg skulle? Reise tilbake til moderdammen og skaffe meg dusinvis med barn?


Mens jeg lette etter froskebildene oppdaget jeg at jeg ikke har publisert et par bilder fra turen vi hadde til Nordens Ark. Jeg tok nemlig bilde av en artsfrende! Noen ganger føler jeg meg nemlig som en ugle. Og da tenker jeg ikke på noe veldig hyggelig. Jeg føler at jeg er litt ugle mot ungene, litt ugle mot mannen og litt ugle overfor andre mennesker jeg har i livet mitt. Og jeg tenker ikke på det som veldig positivt altså. Men jeg må jo bare si at denne uglen er rett og slett vakker! Kanskje det kan være greit å være ugle allikevel?

Kanskje det egentlig er litt verre å være gås? Eller måke? Er det sånn at måkene er luftens rotter? Spiser alt og oppfører seg akkurat som de selv vil?

Nei, nå tror jeg at jeg må legge meg.. Dette ble jo bare vås (eller gås)!! Håper på litt fuktigere tider for bloggen! Og kanskje en hyggelig mann fra kommunen som sier at vi kan slå oss løs og bygge det huset vi vil ha!

2 kommentarer leave one →
  1. Maria permalink
    mai 4, 2010 10:33 am

    Hei hei! Så fin blogg du har! Håper at dere får bygge drømmehuset på drømmetomta! Er det nr 20 dere vil ha eller? Hadde vært sååå kost med flere koselige naboer her oppe i kroken 🙂

    Ha en fin dag!!!

    Klem fra Maria i nr 16

  2. mai 4, 2010 10:57 am

    Vi vil VELDIG GJERNE bo i nummer 20 ja!! Men akkurat nå ser det ut som vi blir stoppet av kommunen. Så nå har vi satt byggmester på saken for å se om han kan gjøre noe med det. Hvis ikke ser det dårlig ut! 😦 Og vi som virkelig har lyst til å bo der ute!! Har helt vondt i magen med tanke på at det kanskje ikke går!!

    Ha en fin dag du også Maria! Så kysser vi fingre og tær for at det kan gå veien!

    Klem

Legg igjen en kommentar

