Skip to content

Referat fra den gule høneferien…

april 5, 2010

Da er påsken her.. Igjen! Utrolig deilig, og utrolig hvor fort den går! Har ikke mer enn tenkt tanken på ti dager vekk fra jobb, ti dager hvor jeg kan sove lenge, ti dager med kos og hygge, før de ti dagene er over! Jaja.. så lenge jeg har verdens beste jobb å komme tilbake til spiller det vel ikke så stor rolle.

Det har blitt en tradisjon å ta med prinsessen på shopping på Hadeland Glassverk to ganger i året. Da fyller vi bilen med hver vår gode venninne og setter kursen mot glass og design. Det er ingen ulempe om visa-kortet også har fått litt påfyll! På mandag var det på tide med tur igjen. Og jeg må jo si det begynner å bli tradisjon når ungene går gjennom butikkene som en ørliten saueflokk og husker hva vi handler på de ulike stedene. Det er en kjempekoselig tradisjon! De første gangene vi tok turen var bilen så full når vi reiste hjem at det bare så vidt var mulig å lukke bakdøren. Litt storkjeftet sa jeg i år at det blir mindre og mindre med hjem for hver gang. Hmm… Jeg har en kontoutskrift met et firesifret beløp som er trukket fra det tidligere nevnte glassverk så jeg vet ikke helt jeg.. Det ble vel med en del hjem denne gangen også ja!

På tirsdag reiste vi en tur til Nordens Ark. Parken ligger et par timer unna i bil, og er verdt et besøk. I år fikk vi følge med et vennepar med barn, og det er alltid veldig koselig å reise sammen med hyggelige mennesker. Været var kaldt, men solen tittet fram og lokket fram en og annen fregne. Parken deltar i et avlsprogram for truede dyrearter og har ikke et kommersielt preg. Det innebærer at vi kan gå gjennom hele parken uten å møte en eneste butikk eller salgsbod. Det igjen medfører at ungene konsenterer seg om dyrene og ikke alt de vil kjøpe. Tirsdag i påskeuken var det dessuten svært få som la turen til parken. Vi så knapt andre mennesker på vår tur blant ulver, gauper, tigre og jerver. Rett og slett en ren nytelse!

Etter disse ørsmå utfluktene ble resten av ferien hyttepåske.. og det er jo ganske så bra! Jeg fant i løpet av ferien ut at jeg rett og slett bare MÅ finne meg drømmehuset. Det er i ferd med å bli et livsnødvendig behov! Og hva skjer når adm.dir begynner å planlegge ting i sitt lille hode? Jo hun får ikke sove! Ligger og tegner planløsninger i drømme, innreder i drømme, tar ut tapet og møbler i drømme.. Og uten å ha kastet så mye som et blikk på tomten en gang! Så nå er jeg der igjen.. Litt kvalm med tanke på å bli gjeldsslave til langt ut i evigheten, helt i hundre ved tanken på å sette i gang å bygge mitt lille, store rede, og full av skrekkblandet fryd med tanke på alt det som faktisk er ganske usikkert! Man VET jo ikke om man får lån i banken! I mine øyne minner lånet om et bruttonasjonalprodukt for et lite land, men det er mulig jeg bare er godt vant.. Og tenk om naboene er litt skumle?

Nei!! Fy skam!! Nå skal jeg slutte å være Nasse Nøff!! Ja, jeg er et meget lite dyr, men HALLO! Jeg skal da tørre å selge mitt eksisterende rede og bygge meg et nytt!

Konklusjonen er vel at påsken har vært vellykket og at dama er like skrullete som før.. 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

