Skip to content

Årets siste dag…

desember 31, 2009

Det nærmer seg nyttår.. Og nytt år… og hvert år bringer det hjernen og kroppen inn i en merkelig status.. Litt tankefull, litt andektig, litt småskremt.. Det er liksom så veldig tydelig på denne tiden av året.. Så veldig klart at tiden ikke står stille. Jeg blir så bevisst på at livet tusler avgårde i et forrykende tempo, og at jeg rett og slett må se å henge med..

Hvert eneste år blir jeg litt sånn grublete og tankefull. For nøyaktig 10 år siden drev jeg akkurat nå å ble gravid. Jeg hadde startet på andre runde i prosjekt barn, bodde i et fantastisk lite stabbur og lette etter et sted å bo. Og for å være helt ærlig føler jeg meg litt på samme sted i dag som den gang. En vesentlig forskjell er at jeg er skrekkelig mye mer tankefull, grubler mye mer, og ser vanvittige mange hindringer på veien. Skjønner at jeg begynner å bli eldre! Før var liksom ingenting problematisk, og nå er alt så skummelt!

Sakens kjerne er den at vi har lyst til å flytte. Vi bor jo helt greit, det er ikke det, men lysten til å bo i et eget hus er i aller høyeste grad tilstede. Sist vi kjøpte oss rede hadde vi MYE å velge mellom! Vi hadde i utgangspunktet hele Østfold som mulig utfall. Jeg hadde prinsen i magen, og hans meninger var ikkeeksisterende. Nå derimot.. Nå er kravlisten til krypinn plutselig svært omfattende.. et av kravene er fra barnas side at huset må ligge i skolekretsen. Svært irriterende siden det ligger mye bra utenfor!

For ti år siden var jeg altså midt i forprosjektet til prosjekt barn. Nå føler jeg at jeg har kommet inn i evalureringsprosessen. Var prosjektgjennomføringen god? Og var den så bra at vi kan sette i gang et prosjekt til? Eller har kolikk, treårstrass og melkeallergi skremt eggstokkene skjeve? Hvem vet!

Hva vil det nye året bringe? Har vi feiret jul for siste gang i dette redet? Er ganske sikker på at familien ikke blir større i kommende år, og jeg håper virkelig ikke den blir mindre! Huff.. Nei jeg tror nesten jeg må ta årets siste shoppingtur! Kanskje det kan gjøre tankene litt mindre?

Godt nytt år til alle der ute! 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

