Skip to content

Tigermating

juli 31, 2009

I et øyeblikk av troen på at jeg skal redde verden, kjøpte jeg årskort for hele familien på Nordens Ark. Jeg var nemlig redd for at dyrene ikke fikk nok mat, og at min investering på 800 svenske kroner skulle være nyttig i så måte. På søndag besøkte vi parken, og jeg fant vel ganske fort ut at mine økonomiske donasjoner muligens ikke engang kan holde en tiger i live mer enn en ukes tid. Vi var nemlig så heldige å få overvære tigermating! Og hvilken vakker liten pusekatt! Riktignok bikket vekten til kattepusen 250 kg, men det er utvilsomt en katt ja!
IMG_3070
Det var ganske fasinerende å se mengden mat dyrepasserne ga pusen. Det er her jeg innså at min donasjon ikke var annet enn en dråpe i havet. Tigergutt spiser nemlig litt mer enn en kilo kjøtt til middag! Svært store kjøttstykker ble festet til et tre slik at kittekatten måtte ta fart og hoppe litt for å få hovedretten servert.
IMG_3078 IMG_3152
Og hva gjorde den lille katten da den var ferdig med måltidet? Jo den la seg ned og tok en liten hvil. Synes det ser ut som om han smiler jeg.. Sukk.. Vakre, vakre pusen..
IMG_3175

2 kommentarer leave one →
  1. juli 31, 2009 11:19 pm

    WOW!! Glad jeg ikke var en del av det måltidet der;o) Kjekt å «se» deg her inne igjen:o) Har du hatt en fin sommer? Du har vel kost deg på den nydelige hytten deres :o) Nattinatti..klem fra Linda:)

  2. august 3, 2009 2:42 pm

    Så stilige bilder!

    Ønsker deg en strålende uke!

Legg igjen en kommentar

