Skip to content

Hvem kom først, høna eller egget? Eller var det hanen?

juli 6, 2009

I går var jeg syk.. Skikkelig syk.. Det begynte da jeg vandret mellom reoler på IKEA Furuset i jakten på «De perfekte tingene som nesten ikke koster noen ting!». Jeg kjente svetten begynne å piple fra alle mulige porer på hele kroppen. Jeg latet som ingenting og tenkte at dette kan jo ikke være mulig, jeg er IKKE i ferd med å bli syk, og jeg er bare litt svett fordi jeg må betale ganske mye til tross for at handlevognen er tilnærmet tom (til meg å være). Da jeg hadde trukket kortet og kommet meg ut begynte det.. Det ble overhode ikke bedre, og innen vi hadde fått puttet en oppvaskmaskin på hengeren måtte jeg oppsøke et fantastisk IKEA-toalett. Og magen skuffet ikke den.. Det sa pang, og vips var den ganske tom.

I skrekk for å bli ansett som kidnappet, død eller totalt utilregnelig i gjerningsøyeblikket, dro jeg på meg fillene og satte kursen for bilen. Svetten var nå overhengende, og jeg strippet nesten utenfor bilen. Kun iført bukse og singlet (til og med store, sterke menn hadde på jakke!) satt jeg meg inn i bilen og konkluderte med at jeg nok er i ferd med å dø igjen. Etter noen meter begynner jeg å fryse.. Det er jo beinkaldt i denne hersens singleten! Og så kjenner jeg blodtrykksfallet nærme seg.. Det prikker litt i kroppen, og jeg begynner å puste langsomt. Jeg er egentlig litt borte.. Etter en time er det hele over, og jeg er nok en gang meg selv.. I alle fall nesten.

Og hva skyldes disse anfallene? Jo noe så banalt som ei høne. Eller det er vel egentlig ikke høna som er problemet, men heller høneproduktet! Egget! Jeg blir så skrekkelig dårlig av å spise egg! Ikke kan jeg fatte og begripe hvordan jeg har fått i meg noe egg nå, men på en eller annen finurlig måte må jeg ha klart det..

I slike stunder begynner jeg å tenke. Jeg tåler ikke egg, og Prinsessen tåler ikke melk. Ja, det er NOEN utfordringer i matveien, men stort sett går det bra. Men så til det store spørsmålet.. Hvem i alle dager fant ut at man skulle SPISE det som ramler ut av anus på ei høne?!?!! Hver gang jeg ser noe falle ut at rumpa på levende vesner (ikke det at jeg ser det titt og ofte), er det siste jeg tenker på å dytte det i munnen! Ikke det at det er veldig mye bedre å drikke det som kommer ut av puppene på kua, men det er kanskje litt mer forståelig.. Men rumpa til ei høne dere! Er det MULIG? Og da kan man jo igjen stille seg spørsmålet. Er det hønen som er problemet mitt, eller er det egget? Jeg kan godt spise ei høne jeg! (Skjærer muligens bort rumpa…) Så sånn sett er jo høna grei. Men det er vel hevet over en hver tvil at det er HØNA sin skyld at vi har egg?!! Så kanskje det er høna som er kilden til alt det onde. For ikke å snakke om idioten som fant ut at man kan spise det hvite som bare faller ut av baken på fjærkreet! Kanskje egentlig HAN (for det MÅ være en mann!!) som er mitt problem…

hane

Konklusjonen er at jeg har en høne å plukke med noen, men jeg vet ikke riktig hvem.. Det eneste jeg vet er at det ikke er med denne karen! Eller forresten!! Uten en hane blir det jo ikke laget nye høner!! Kanskje han er i ferd med å bli svartelistet! Verden er et komplott! JA til å utrydde hønene! Eller… JA til at hønene blir gravide og føder som andre normale folk! Da hadde hele eggeproblematikken vært unngått!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

