Skip to content

Jul i JULI!!

juli 5, 2009

Da er vi her igjen! Julimåned er godt i gang, og det er jeg også! For dere som ikke henger helt med så har det seg sånn at jeg hvert år starter julefeiringen i juli. Vel.. Feiring er kanskje å ta litt vel hardt i, men tross alt! Jeg starter nemlig innkjøp av julegaver og annet småpjusk i juli. Hvert år de siste fire årene har julekalenderen til prinsessen vært innkjøp og pakket inn innen utgangen av juli. Dette er veldig hyggelig altså! Man får nemlig en helt annen holdning til jula i juli! Nå går jeg rundt å tenker at «jøss… dette var fint! Dette har jeg lyst til å kjøpe til NN». I desember har hornene kommet ut av panna, og holdningen er mer slik: «#!»#»%¤#/%&U! HVA I HEL…… SKAL JEG FINNE PÅ TIL NN!!! HAN/HUN HAR ALT!!!!!!!!!!!!!!» Derfor kjære venner, start julejakten i juli, og du får litt lavere skuldre i desemerkulda.

Det er også andre fordeler med denne juleplanleggingen. Ingenting kommer nemlig lenger som en overraskelse! Og det er akkurat som om jeg har fått en egen biologisk juleklokke i kroppen! En klokke som tikker i vei og forteller at NÅ er det på tide å finne 24 små, søte og koselige gaver til prinsessen. Til dere som nå leser dette med skrekk og gru og lurer på om jeg nå har glemt et barn i varmen, så ta det HELT med ro! Prinsens kalender er nemlig en stor boks med LEGO delt opp i 24 små og praktiske poser. Men den kalenderen trenger liksom ingen stor planlegging!

En annen fordel er å fordele juleutgiftene litt over året. Det er nemlig ikke til å stikke under en stol at desemer er en SÆRDELES dyr måned! Derfor er det lurt å starte litt tidlig sånn at man kanskje kan bruke resten av pengene på en luksuriøs overraskende gave til seg selv! 🙂

Har du ikke julefølelse enda? Ok.. ta en titt på Rudolf! Han sover ikke søtt, men vandrer fritt rundt på Langedrag og venter på at julenissen skal sale opp julesleden! Og husk, det er bare 172 dager til julaften!! 🙂

rudolf

No comments yet

Legg igjen en kommentar

