Skip to content

Menn som hater kvinner

mars 13, 2009

millenniumDa har jeg rett og slett vært på kinopremiere! Jeg har sett «Menn som hater kvinner», og jeg har fått en ny helt. Ikke det at det kom sm en overraskelse, men Lisbeth Salander er bare rå. Etter å ha slukt Stieg Larssons bøker om Mikael Blomkvist og Lisbeth Salander, må jeg rett og slett si at ENDELIG kom det ei jente som er verdt å ha som forbilde. Denne dama er deilig sprø, og fantastisk spennende! I filmen er det Noomi Rapace som spiller Salander, og Rapace gir et fantastisk flott bilde av denne utrolige skikkelsen, og jeg må bare si at Salander blir framstilt AKKURAT som jeg hadde forestilt meg!

Jeg må si at jeg savnet mer om forholdet mellom sjefsredaktør Erika Berger og Mikael Blomkvist. Dette svært spesielle forholdet kom svært dårlig fram i filmen. Det var faktisk ikke mer enn et lite kyss.. En annen ting jeg savnet var en mer inngående forklaring av hva Lisbeth Salander gjør for å oppklare saken om hvor Harriet Vanger befinner seg.

Dette var GOD underholdning! 🙂

(Bildet er lånt fra filmweb.no)

7 kommentarer leave one →
  1. mars 14, 2009 9:01 am

    Å jeg har også lest boka! Har bare sett noen klipp fra filmen, men synes det ser ut som de har funnet riktig skuespiller til rollen hennes. Hun er akkurat sånn som jeg så henne for meg da jeg las boka. Er ikke ofte det er sånn!
    Gleder meg til å se filmen ( men gruer meg litt også siden den sikkert er veldig rå, det var hvertfall boka)

  2. mars 14, 2009 12:33 pm

    Hei på deg Kari Anne!
    Vi skal se filmen i morgen, og jeg bare gleder meg vilt!! Jeg var så lei meg når jeg var ferdig med siste boken, at det skal blir godt å få litt påfyll.. Og for de av dere som ikke har lest bøkene så er det bare LØP og KJØP!! Den første boken kan virke litt treig de første 100 sidene, men etter det er det bare strake vegen til spenning og action:o) Ha en fin helg Kari Anne! Jeg «koser» meg med hjemme eksamen..

  3. mars 15, 2009 9:33 pm

    Utfordring på bloggen min til deg:)

  4. mars 16, 2009 11:31 am

    Hei Kari-Anne!

    Jeg er så enig, så enig! Filmen var fantastisk bra! Det er lenge siden jeg leste bøkene, og det tror jeg nesten var en fordel.. for jeg hadde glemt en del detaljer som jeg heller ikke savnet. Filmen hadde det meste av det jeg ønsket meg. Savnet også de to tingene du nevnte, men utenom det svarte den virkelig til forventningene. Og det er ikke ofte med filmer jeg ser etter at jeg har lest bøkene.

    Heia Lisbeth Salader!!

    Ha en super dag!

  5. mars 18, 2009 10:13 am

    Heilt enig i at Lisbeth er perfekt… Snakk om å treffe godt – skulle tru boka var skrevet etter at ho var valgt…

    Såg også filmen sist fredag og laga også ein liten bloggsak. .. Er sjølvsagt enig i at det kunne vore så mykje meir. Men samtidig er det jo alltid noke som må vekk. Og i steden for å stresse for å fortelle mest mulig så er det heilt vekk. Millennium er jo nesten ikkje med i filmen. Erika er berre overlatt til vår egen fantasi (kor går dei etter det lille kysset osv).

    Men filmen var god, synst eg. Og gler meg til dei neste… og eg meina å ha lest ein plass noke om ein tv-versjon. Det hadde sjølvsagt vore heilt konge, for då hadde det blitt plass til meir 😉

    Ha ein god dag …

  6. mars 21, 2009 8:20 pm

    Den har jeg lyst til å se. Men tenker å lese boka først^^

  7. mars 26, 2009 10:37 am

    Jeg er også svært imponert over jobben Naomi gjør som Lisbeth Salander! hun er helt rå! syns filmen var knallbra, og det var faktisk spennende hele veien selvom man vet hva som skjer etter å ha lest boken. Selvfølgelig blir det noen forandringer og alltid noe man savner, men alt i alt hadde reggisøren gjort en veldig bra jobb med å holde på orginal historien! Har kommet over halvveis i bok nr. 2, og jeg greier ikke å legge den fra meg! fytterakkern 😉

Legg igjen en kommentar

