Skip to content

ABC i bilder, A for ape

mars 7, 2009

abc_i_bilderDa var nok et fotoprosjekt i gang! Denne gangen er det Petunia som har satt i gang et prosjekt som hun kaller ABC i bilder. Utfordringen er å ta et bilde med ukas bokstav og denne uka er det a som står i sentrum. Jeg har rådført meg med mine barn, og når det var snakk om alfabetets første bokstav var det krystallklart. Vi må ha bilde av en ape.. Siden ape faktisk er et av de få dyrene jeg IKKE er i besittelse av, må vi ta et lite dypdykk ned i bildearkivet. Jeg fant ganske kjapt et bilde av en søt liten ekornape fra Kristiandsand dyrepark.
ape

At besøket hos ekornapene fikk en heller rufsete avslutning kan du lese om her. Jeg må jo legge ut bildet en gang til! 🙂

apebc3a6sj

I disse dager kjenner jeg på HELE kroppen at jeg lengter etter våren. At snøen faller ned NOK en gang, og at vi muligens må fortsette å flytte snø fra et sted til et annet til tross for at vi har bikket marsmåned, er litt irriterende. Til tross for litt morgenmugg og småirritasjon, klarer jeg å se framover. Jeg gleder meg noe helt vanvittig til å få vår og sommer igjen! I den forbindelse legger jeg ut et bilde av en av mine favorittblomster: asters. Her er det en viltvoksende variant som har blitt foreviget!

asters_liten

Ha en strålende lørdag! Det skal jeg! 😀

17 kommentarer leave one →
  1. mars 7, 2009 11:19 am

    Skjønner godt at det ble en litt traumatisk opplevelse for lille prinsessen 😦
    Så ikke veldig delikat ut heller nei..

  2. mars 7, 2009 11:25 am

    Hehe… nei det skal gudene vite!! Men vi har ledd mye av dette seinere da! 🙂 Jeg synes det er et ganske morsomt bilde! hihi…

  3. Naturglede permalink
    mars 7, 2009 11:38 am

    Gleder meg også til våren. Her er det snøvær idag. Hyggelig med bilde av en apekatt. God helg!

  4. mars 7, 2009 11:55 am

    Uff stakkars jente, ikke rart at hun ikke glemmer dette.

    Jo her er våren på vei, det spirer og gror forskjellig nå, en herlig tid.
    Ha en fin helg.

  5. mars 7, 2009 12:28 pm

    Måtte jo le da jeg leste den apehistorien – men skjønner jo at dattern din ikke lo av den! Men det var nå flott med gratisbilletter da!

    Deilig med bildet av astersblomstene. Her i byen er det nok en stund til vi får se det, det snør og snør her i dag – og værre skal det visst bli i morgen.
    Tålmodighet er en dyd…..men vanskelig å oppdrive i påvente av vår!

    Ha en flott helg!

  6. mars 7, 2009 12:53 pm

    Uffameg, da… Ikke noe særlig å få i håret – selv om apekatten så bedårende ut 🙂 Flott A-post 🙂

    Ha en finfin dag 🙂

  7. mars 7, 2009 1:23 pm

    Ape og apebæsj… Stakkers liten. Kan forstå at det var en treaumatisk opplevelse. Er hun som minsten her, så synes hun det hadde vært morsomt hvis det skjedde med en av dere andre;)
    Kjekt at du ble med på ABC og A for ape er et selvsagt valg når man er så heldig å ha bilder av det.

  8. mars 7, 2009 2:01 pm

    Nydeleg ape, men skjønar at dette blei ein traumatsik opplevelse…
    Blir vel aldri gløymt heller….
    Ha ei fin helg:0)

  9. mars 7, 2009 2:09 pm

    For en skjønn ape! Men huff da – det var sikkert ikke så veldig kos å få håret fullt av bæsj! :O

  10. mars 7, 2009 2:26 pm

    Jeg syr gjerne en kåpe! Skal den være enkel eller vil du ha fleece på innsiden? Prisen blir rundt 500 kr. Avhengig av størrelse, pynt og fôr. Send meg gjerne en bestilling på mail!!!

  11. mars 7, 2009 9:45 pm

    Aper er komiske dyr:)
    Stakkars jenta som fikk bæsj i håret.
    Var jo litt komisk,selv om det nok var kjempe ekkelt for ho.
    Artig innlegg:)

  12. fotoboksen permalink
    mars 7, 2009 9:57 pm

    En herlig liten ape, men stakkars godjenta da! Dere fortjente virkelig premie etter det!!
    😉

  13. mars 8, 2009 2:15 am

    Å få bæsj i håret kan jo ikke akkurat være noe kjekt, men apen var nå søt likevel da! Hehe!
    Ha en flott helg videre

  14. mars 8, 2009 9:10 am

    He he he, nei, det går da virkelig ikke ann 😉
    Morsom historie dette, ler godt her jeg sitter.
    Og jeg skjønner godt du er glad det landet på hennes hode og ikke ditt. Kan trøste deg med at jeg hadde følt det på akkurat samme måte!
    Dagens tolkning fra deg var bare fenomenal 🙂

  15. mars 8, 2009 11:15 am

    Sjarmerende og en smule frekk ape det der. 😉

  16. mars 9, 2009 8:55 pm

    Stakkars liten, men skjønner godt at det blir en morsom historie ut av det.

  17. mars 9, 2009 9:50 pm

    Uff å uff, stakkars lille jente! Men jeg måtte trekke på smilebåndet et par ganger, jeg må innrømme det;) Apen var jo veldig søt og uskyldig (utenpå).

    Så bra at du er i gang igjen, gleder meg til å følge deg gjennom 29 bokstaver!

    Klem Marthe

Legg igjen en kommentar

