Skip to content

Mimring og tilbakeblikk…

februar 14, 2009

tannlc3b8sFor seks år siden lå jeg på sykehuset med en helt ny sprell levende liten prinsesse i armene. Tenk så sinnsykt fort tiden går! Hvis jeg kjenner ekstra godt etter, kan jeg nesten kjenne riene enda. Det var definintivt noe av det mest fantastiske jeg har vært med på, og jeg er fortsatt stum av beundring og dypt imponert over hva kroppen min presterte. Min kropp laget rett og slett et nytt menneske, og klarte det som virker helt umulig, å trykke et helt menneske ut av et lite hull. Jaja… man kan bli religiøs av mindre!!

Nå er prinsessen altså seks år.. Hun har mistet to tenner, har hull i ørene og er en liten dame med sterke meninger. Hun er fortsatt min lille baby, min lille koseklump og snorkfrøken. Men hun har blitt stor! Hun tenker og reflekterer.. Her om dagen lurte hun på hvorfor alle trådene i klærne ble så små. Jeg fortalte henne at det ikke var trådene som ble mindre, men at hun ble større! Det hadde hun ikke tenkt på!

Min lille baby har blitt seks år! Rett og slett seks år! Og snart har jeg ingen barn i barnehagen lenger! Økonomisk sett skal det selvfølgelig bli deilig å slippe månedlige trekk fra kontoen, men jeg må si at mammahjertet blør ørlite grann. Jeg innrømmer at jeg kanskje er bittelitt babysyk… Kjenner en knøttliten rykning i eggstokken… Jeg er så fasinert av disse små menneskene! Jeg vil ha små mennesker rundt meg litt lenger! Dessuten er damer som ikke har barn i barnehagen litt eldre enn de som fortsatt har barnehagebarn! 🙂

Takk for seks flotte år lille snuppa! Du er verdens vakreste prinsesse!

2 kommentarer leave one →
  1. februar 15, 2009 11:27 am

    Tiden går så alt for fort. Mine to er bare 3 år, men jeg syns fortsatt de er babyer *sukk*

  2. februar 15, 2009 8:46 pm

    Hei hei 🙂 Nei det er absolutt ikke for sent å være med på Fargeuken 🙂 Velkommen skal du være og takk for at du blir med, det er kjempemoro!!

Legg igjen en kommentar

