Skip to content

Årets første innlegg!

januar 3, 2009

blomsteroppsats

Da var 2009 i gang, og det er vel på tide å komme med de første ordene i bloggverdenen i det nye året også. Jeg har foretatt en vareopptelling, og ved inngangen av 2009 hadde vi en ADHD-hund, en småautistisk papegøye, en selvsentrert katt, et marsvin (som rett og slett ikke er mer enn et marsvin), to akvarier med fisk og fire nymfeparakitter. I tillegg har vi en stor mengde hybelkaniner og andre ullgnagere som gjemmer seg i hver en krok og krik. Vi har ingen planer om flere dyr i året som kommer, eller det vil si jeg tar gjerne en hellig birma om den kommer dalende ned fra himmelen, men foruten en katt er det ingen planer. Har ingen planer om flere barn i året som kommer heller. Det får holde med en prins og ei prinsesse foreløpig.

2008 var et ganske spennende år. Jeg fullførte min andre høgskoleutdanning, og begynte å jobbe som lærer. Fikk full jobb, men er ikke fast ansatt i kommunen enda. Det betyr i praksis at 2009 er et like spennende jobbår som 2008. I tillegg til ny jobb fikk vi jo ny hytte. Hyttebyggingen kan du lese om på siden «Hyttebygging». Nå er det faktisk ikke lenge før vi skal fortsette å bygge, og denne gangen er det bad og anneks som står for tur. Som om ikke dette var nok fikk vi jo også en ny bil i 2008. Vi valgte en pewter beige KIA ceed som går som bare det. Skal ikke klage! 🙂 Må jo si at 2008 var et i overkant spennende år, og det er vel ikke sannsynlig at 2009 byr på like mange nyheter! Men vi skal nyte nyhetene fra 2008 da!! Helt klart! 🙂

Når det gjelder nyttårsforsetter så skal jeg starte i det små. Jeg skal ikke ha en ambisiøs plan som ikke lar seg gjennomføre! Men jeg skal klare noe! Jeg har nemlig allerede begynt! Jeg skal klare å fly litt mer i 2009 enn i 2008. Jeg tror ikke jeg klarer å følge opplegget fra flylady til punkt og prikke, men jeg skal bli flinkere! Jeg har fått et ganske godt tak på badet vårt. Så bra at jeg faktisk når som helst kan sende gjester til det badet. Problemet er bare at gangen som man må passere for å komme til badet fortsatt ser helt j… ut. Målet for januar er å rydde seg gjennom rommet til prinsessen slik at vaktmesteren kan pusse det opp. Vi har valgt en helt hvit tapet, og med rosa detaljer og lampeskjermer tror jeg det kan bli et koselig prinsessekrypinn. Et annet mål for januar er å få kjøkkenet i like god stand som badet. Statusrapporter kommer underveis! 🙂

Jeg har også laget en salgsside hvor jeg har samlet ting jeg ikke trenger. Ta en titt da vel! Her kommer nok ganske mye mer fra lingon og blåbær den nærmeste tiden!

Tata! Ha en strålende natt! Jeg skal nyte de siste dagene med juleblomster og vakre oppsatser! På mandag er det i gang igjen!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

