Skip to content

Nedtellingen fortsetter….

desember 8, 2008

hjerteNedtellingen fortsetter.. Jeg har kjøpt meg et lite hjerte jeg har valgt å henge i vinduet! Synes det var så fint! Med smeltende votivlys fra http://www.partylite.no blir den et flott skue nå i nedtellingsdagene! Nå er det 9 arbeidsdager igjen til ferien, og jeg skal innrømme at jeg til tider er lettere panisk. På en annen side nyter jeg desemberdagene. Det er første desember på to år hvor jeg har tid til å se på julekalenderen sammen med prinsen og prinsessen, og det er bare deilig å slippe å lese til eksamen.

Jeg har på en måte kommet et stykke på vei. Jeg har de fleste gaver i hus, men mangler fortsatt litt. Ikke mye, men litt.. Jeg har puttet julekort i konvolutter, og har egentlig tenkt til å skrive på adresser en av de nærmeste dagene. Når det gjelder mat, er det per dags dato kun bikkja og den grønne fare som er reddet gjennom jula. Jeg har nemlig svært lite på plass! hjelpes.. ikke pinnekjøtt, ingen pølser… Jeg trøster meg med at butikkene faktisk har oppe flere dager til, og jeg skal nok klare å få mat på bordet også i år.

Jeg har faktisk per nå pakket inn alle gavene jeg har kjøpt. Deilig å bli ferdig med slike ting som henger over en. Når det gjelder huset er jeg heller slapp om dagen. Jeg klarer liksom ikke! Ungene har puttet fram noen nisser og slikt, men de står feil plassert, og jeg orker ikke helt kampen. Merker at jeg har mye å gjøre på jobben om dagen, og at jeg egentlig lengter litt til ferie. Jeg mener helt seriøst at jeg har verdens beste jobb, men jobben er jammen tøff når mange av kollegaer er syke og borte. Jeg merker dessuten at jeg går rundt som en anspent knute. Jeg har stive muskler som jeg ikke en gang var klar over at jeg hadde! Må bare si at en ørliten ferie skal bli ganske så deilig akkurat nå! Jeg skal krølle meg sammen i sofaen, lese en god bok (som IKKE er pensumrelatert!), jeg skal ta lange bad bak låste dører slik at prinsen og prinsessen forstyrrer, jeg skal nyte gode venners selskap, og nyyyte flott mat.

Nyt desember! Dette er en flott tid! (ops…. jeg har glemt å lese «Julemysteriet» for prinsen og prinsessen….)

One Comment leave one →
  1. desember 9, 2008 5:25 pm

    Det var et koselig lys.

Legg igjen en kommentar

