Skip to content

Gjennoppdage en dvergschnauzer…

desember 8, 2008

pelsdottJeg skal gå i gang å trimme pelsdotten på fire bein igjen. Maken til gjenngrodd hund skal man lete lenge etter! Det er ganske usikkert om vi har en dvergschnauzer eller en hybelkanin nemlig! Kan ikke begripe det altså! Den hunden har en lei tendens til å se ganske grei ut for så å PLUTSELIG se helt merkelig ut! Det er ulempen med med dyr som krever pelsstell! Jeg er nemlig i teorien ikke ferdig med sist trimmerunde! (hihi…) Siste runde tok jeg på hytta i høst og da ble jeg ikke helt ferdig.. Jeg fikk tatt ett av fire bein og det gjenstår forstatt et lite pelsskjørt ved lårene (dersom hunder har lår? Har de det?)

Men helt seriøst! Hunden så ganske så bra ut for ikke så lenge siden. Og så bare snur jeg meg rundt i en uke eller tre, og AKKURAT i disse tre ukene begynner pelsen og ese i et vanvittig tempo. Det er bare helt snodig! Jaja… det er bare å gå i gang… Jeg skal jo ikke akkurat påstå at jeg er verdensmester på denne pelsen.. Snarere tvert i mot! Jeg er skikkelig amatør! Og synes egentlig det er en smule vanskelig. Men jeg gir meg ikke! jeg SKAL klare det…

Sist jeg gikk i gang med dyret, startet jeg på ryggen… Jeg trimmet ned hele pelsen, og jeg merker at Oscar ikke har så skrekkelig mye underull for tiden. Det som sto igjen var som tidligere nevnt var beina (et bein ble jo bra da!!). Jeg har derfor bestemt meg for å benytte en annen strategi denne gangen. Jeg skal faktisk starte med beina! Deretter skal jeg ta magen (tror jeg… Synes magen er litt pyton…). Ryggen kommer deretter, og tilslutt skal jeg gå i gang med hodet. Og DET er vanskelig det!

Jada jada.. jeg VET det… det ser ikke helt ut som en hund akkurat nå!

3 kommentarer leave one →
  1. desember 8, 2008 9:59 pm

    Du har blitt tagget!

  2. januar 9, 2009 8:57 am

    Hjelpe meg som hunden din ligner på min!! nesten skremmende..Hvor gammel er den og hvem har dere kjøpt den av??-Linda-:o)

  3. januar 9, 2009 10:36 pm

    Syntes bare de hundene lignet sånn på bildene dine.. Vi har kjøpt hunden her i Bergen, så de er nok ikke i slekt..:o) Zpirit blir også 3 år..i mai:o) Herlige hunder!!

Legg igjen en kommentar

