Skip to content

Er jeg en monstermamma tro?

november 27, 2008

gresskarJeg må jo bare lure! Prinsessen er nemlig som prinsesser flest. Ørlitegranne vanskelige og rett og slett skrekkelig sære. Husets prinsesse har funnet ut at hun ikke tørr å trave, ikke tør å synge, ikke tør å snakke med mormor på telefonen, ja stort sett alt er hun redd for. Og egentlig ER hun ikke redd.. Hun finner nemlig på den ene teite forklaringen etter den andre. Og det er da monsteret av en mor dukker opp. Jeg stiller nemlig KRAV til persilleprinsessen. Tenk så grusomt! Mor stiller krav!

I går var vi på ukas ridetime. Prinsessen er kursets yngste, og mammamorgenheks synes hun er FANTASTISK flink til bare å være en liten ert av en prinsesse. Og hun ER flink! Det er faktisk ikke bare min snerversynte beundring som slår til, prinsessen er veldig flink til å være så liten. Og hva skjer? Jo den lille, bortskjemte og utspekulerte lille snuppa finner ut at hun IKKE TØR Å TRAVE!! Og hvor kom det fra? Ja den som kan forstå det! Hun har nå ridd MANGE ganger og det har gått STRÅLENDE! Og i går var det helt brått, helt plutselig veldig skummelt. Og hva gjør denne mulige monstermammaen? Jo jeg stilte KRAV til barnet. Hun fikk et valg, enten så traver du eller så reiser vi hjem. Og hva skjer? Joda! Den lille prinsessen travet som en gud! Helt alene! Resten av timen!! Uten å rynke på nesen, og helt uten at det var skummelt…

Så er spørsmålet… gjorde jeg en feil? Etter å ha sett selvfølelsen hos den vrange prinsessen så føler jeg at jeg gjorde noe rett. Men jeg må jo lure… Prinsessen har nemlig også bestemt seg for at hun skal synge i barnehagen. Og så PLUTSELIG skal hun ikke allikevel.. Og hva gjør barnehagen? Joda.. de sier at det er heeelt greit!! De setter ingen krav, og synes det er veldig greit at hun ikke vil.. Men hva skjer når vi kommer hjem? joda.. barnet VIL….. Og da blir jeg litt monster igjen… Men det er faktisk JEG som må leve med en slukøret prinsesse som vil, men som trenger det lille sparket bak.. Er jeg gal? Er jeg monster? humf…..

2 kommentarer leave one →
  1. november 29, 2008 7:59 am

    MONSTER…barnevernet neste.tenk å stille krav til barna sine a.verste jeg har hørt…

  2. november 29, 2008 5:43 pm

    Jeg vet! Jeg må være grusom! tihi…

Legg igjen en kommentar

