Skip to content

Juleflying….

november 15, 2008

edderkoppgele-21Ja.. så flyr dagene igjen da! I helga lovet jeg meg selv at jeg skulle være flinkere til å oppdatere bloggen min. Startet ganske bra i helga, men bått så er det lørdag igjen? Hvor ble det av mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag? Livet går jammen fort dersom det skal fortsette i samme tempo! Jeg er egentlig litt Ferdinand! Sitter her og ser på stearinslysene og lar timene fly… (fy fy)

Jeg tror jeg begynner å få litt inspirasjon da! (helt sikker er jeg nemlig ikke!). Jeg snublet over et innlegg her, og jeg fikk faktisk lyst til å gå i gang med barnerommenen her! Og det er LENGE siden jeg hadde lyst til det!

Når det kommer til juleprosjektet mitt har jeg i år brutt med tradisjoner og føler meg ikke heeeeelt bra. Jeg har nemlig bestilt ferdige julekort! Alle år har jeg klippet, limt og skrevet, men i år har jeg bare bestilt! Kortene skal puttes i en konvolutt og deretter i postkassa! Hvor simpelt kan det blir? Hmm… det er faktisk litt skummelt at jeg ikke skal skrive noe i år, men fristelsen ble rett og slett for stor. Det var billig, enkelt og ganske fint!

Julefeiringen vår i år blir en smule amputert. Vi blir jammen ikke mange! Resten av svigerfamilien samles på et sted, mens vi og det som er igjen av min familie blir her. Jeg må innrømme at jeg ikke har spesielt store ønsker om å feire jul andre steder. Det er så deilig å ha gaver og alt vi trenger her slik at jeg slipper å frakte trøtte unger og en haug med gaver hjem i seine kveld- og natterstimer. Dessuten er det veldig deilig å være hjemme med tanke på mat og allergier. Her kan prinsessen og mammamorgenheks styre unna kuer og høner uten problemer.

Målet mitt er i år som alle andre år å bli ferdig med alle gaver, alle kort, alt av julekalendre, alt av husvasking og matinnkjøp før 1.desember. Det er 25 arbeidsdager før jul, og ikke mer enn 10 arbeidsdager igjen av november! Og hvordan ligger jeg så an? Veeeeel…. Stuen har blitt vasket fra topp til tå, og jeg er straks ferdig med alle skap også. Jeg mangler egentlig bare to små skap så er alt tatt ut av hyller, skap og skuffer. Gangen i 1.etasje er også vasket grundig. Her hadde vår teite samboer Gunnar bæsjet på veggen, men nå er alt i sin skjønneste orden. Det som gjennstår er altså kjøkkenet, to bad, peisestue og noen ganger. Det blir nemlig jul om jeg ikke tar alt av soverom. Ikke at jeg skal glemme soverommene før jul, men en full topp til tåvask kan de rommene se langt etter!

Planen i dag er å kjøpe en hylle og noen kurver til badet slik at alle i familien har hver sin kurv. Her kan man ha hårbørster, sminke og hårsaker. Veldig greit å få samlet det på et sted!

Nei! På tide å børste bort sovegodtstøvet og komme seg på badehyllejakt! Ha en strålende novemberdag!

3 kommentarer leave one →
  1. november 16, 2008 8:55 am

    joho…nå er det snart jul i stua di skjønner jeg..kommer dere til meg å tar julerenjøringa også eller?her er jeg ikke i nærheten startet, men alle julegaver er kjøpt inn da:)woho…

  2. Berit permalink
    november 28, 2008 10:21 pm

    Litt skuffet over helt ferdiglagde julekort da skal du ikke skrive en eneste personlig setning ?? Trist 🙂

  3. november 28, 2008 10:32 pm

    Ok.. Jeg skal ta en gul lapp og skrive noen ord til deg.. Ikke vær redd, jeg fikser det! 🙂

    Helt seriøst.. jeg GIDDER ikke i år… Jeg har MER enn nok å gjøre altså!

Legg igjen en kommentar

