Skip to content

30 arbeidsdager igjen til jul!

november 7, 2008

maurEnda en uke er over, og utrolig nok er det nå bare 30 arbeidsdager igjen til jul! Det vil faktisk si at jeg har mer å gjøre enn en overarbeidet arbeidsmaur! Forrige uke kommanderte jeg husets vaktmester (jeg er selvfølgelig administrerende direktør) til å vaske tak og vegger i stua. Selv tømte jeg alle skap og skuffer, vasket, ryddet og kastet. Så stua er faktisk klar for både engler og juletrær! (Nesten.. må bare ta bort alt skrotet som er mellomlagret her først…)

Gunnar, husets grønne ugle, har av en eller annen merkelig grunn bæsjet på tapeten. Nedvasking av gangområdet blir da liksom litt framskyndet! Målet denne helga er egentlig å gjøre ferdig ganger i første etasje slik at julenissen kan komme inn i huset uten å snuble! Har nemlig hørt at nissen blir litt sint dersom han flyr på snørra på vei inn med sekken.

Når man snakker om nissen…. Jeg tror jeg er en pedagogisk ukorrekt mor.. Prinsen tror nemlig fortsatt på den rødkledde mannen med det hvite skjegget. *rødme* Mammamorgenheks har nemlig ikke ønske om å knuse sin førstefødtes drømmer om en fantastisk mann som bruker alle sine ledige øyeblikk på å produsere leker og gaver til barn som allerede har alt. Det skal sies at prinsen er et ganske oppegående barn da.. han har benyttet den naturvitenskaplige metode og funnet ut at det er svært mystisk at nissen har noen gaver i sekken sin som tidligere lå under juletreet! Dessuten likner nissen veldig på noen vi har hatt på besøk før! hmm.. Kanskje prinsen i år faller ned av sin rosa sky? Kanskje en av barndommens illusjoner faller i grus? Det minner meg faktisk på at jeg må se å få booket en nisse! Enda en ting jeg må rekke på fattige 30 arbeidsdager!

Et annet mål jeg hadde i august var å ta julekortbilde! Har jeg rukket å ta julekortbilde? neida! Det å få to barn til å ha på de rette klærne, smile på rett sted OG samtidig.. vel.. det er faktisk et kunststykke! I fjor puttet jeg dem på et pledd og sa «tiss, bæsj, prump» et dusin ganger før smilene begynte å bli synkroniserte. Jeg trodde jobben ble lettere med årene, men neida! Mål for helgen er altså å få på plass julekortet.. Jeg skal reise ut i verden sammen med mitt fantastiske kamera og prinsen og prinsessen..

Jeg har kjøpt en julegave i dag da! En veldig fin en! 🙂 Til en annen liten prinsesse jeg er tante til.. 🙂 Dette blir bra! Jeg tror det blir en stor suksess!

Nei.. jeg hører hybelmamuttene skriker i hjørnene og truer med å overta huset! På tide med litt jobbing igjen!

2 kommentarer leave one →
  1. november 8, 2008 11:22 am

    For et trivelig innlegg:)
    Blir jo neste grønn av misunnelse når jeg leser alt dere har gjort til jul. Jeg er bare i planleggingen enno;) Det er så mye mere morsomt å stikke en tur ut med kameraet enn å vaske.
    Og når det gjelder nisse og barn. La dem bare tro på nissen. Ha aldri hørt at det har skadet noen. Vår datter som no er snart 19 sier hun har så gode minner fra da hun trodde på nissen. Etterpå da hun skjønte at det ikke var nissen , så sa vi at de var hjelperne hans. (kanskje en myk overgang) Hi hi. No skal hun stifte bo og hun sier at nisse på julaften, det SKAL hun ha. Så her er det bare gode erfaringer med å la dem tro så lenge de vil:)

    Ellers så syns jeg dette var en kjempekoselig blogg, så jeg kommer tilbake:)

    Ha ei koselig helg:)

  2. november 8, 2008 1:37 pm

    Så koselig at du vil stikke innom! 🙂

    Da skal jeg jammen ha nisse en stund til! Godt å høre at ikke andre barn har blitt «miljøskadet» av mødre som ikke ønsker å gi opp julenissen! 🙂

Legg igjen en kommentar

