Skip to content

Marerittet er over for denne gang! Og jeg er i live!! :-)

oktober 24, 2008

Jeg er bare overlykkelig for å være i live! Jeg har vært gjennom årets mareritt i dag, nemlig den årlige grusomme, forferdelige tannlegekontrollen. Egentlig begynte det allerede i september.. Skrekken for å gå i postkassa sånn i tilfelle det skulle finne på å ligge en ekkel lapp med en smilende tann på nederst i kassa. Smilende tenner?? Som risikerer å bli borret og priket i?? Jeg tror ikke det! Jeg hadde ikke smilt så veldig om jeg var tann i alle fall! Og lappen kom den! Midt i høstferien! Da jeg skulle slappe av og ta livet helt med ro! Men neida! Da kom den grusomme lappen….

Jeg har den siste uken sovet en smule dårlig. Jeg har vært en eneste stor muskelklump, og jeg har vært en smule vemodig.. Alt fordi jeg skal besøke den hvitkledde damen med de skumle skotrekkene.. Jeg klarte meg relativt greit helt fram til i går.. Da var det nemlig ingen vei tilbake! For seint å avbestille den hersens terrortimen..

I går kveld sovnet jeg ganske kjapt.. Ganske overraskende, men det gikk helt fint! Så… midt i natten, nærmere bestemt 3.41 våkner jeg helt gjennomvåt av svette.. Utslitt etter den store jakten… Jeg drømte nemlig at jeg var på en tannlegekonferanse, og opptil flere tannleger jaktet på meg med diverse sprøyter.. Jeg skulle nemlig få en sprøte for å ro meg litt ned.. Men da ble jeg så dårlig at jeg ikke kunne kjøre bil på noen dager.. Jeg gjemte meg under et bord, og rett før jeg fikk sprøytespissen i baken, våknet jeg…

Så kom dagen i dag… Den hersens dagen… Terrordagen.. Jeg har lidd meg gjennom jobben, og kollegaer har kommentert at jeg ser heller dårlig ut, elever har vært redd for at jeg skal begynne å gråte (hihi..), og jeg har hatt kvalmefornemmelser gjennom hele dagen. Rett før lunsj måtte jeg sette meg litt for jeg kjente jeg var i ferd med å besvime, og etter lunsj stoppet jeg å puste, og fikk ikke lenger luft helt ned i lungene lenger.. Etter jobb var det rett hjem for å pusse over tyggeriet, og da slo magen seg vrang. Ikke at jeg er overrasket, for sånn er det HVERT eneste år..

Så kom jeg meg til venterommet.. Hadde bare to minutter å gå på, men blir sittende mye lenger… Og hva skjer? joda.. jeg hører en lyd.. En ekkel tannlegelyd! Og vips så går hele venterommet rundt! Jeg kjenner jeg er i ferd med å besvime, og må fort legge meg ned i stolen for ikke å gå i gulvet. Jeg legger så merke til at de tannlegeassistentdamene titter litt ekstra i vinduet for å se om den gale damen på venteværslet har dødd, men neida! Og VIPS er det min tur.. himmel og hav… jeg kjenner jeg er i ferd med å kaste opp… Legger meg i den grusomme torturstolen og er litt overrasket over at det ikke er remmer og tøyler for å holde meg fast.. Så kommer det første ekle, grusomme, fæle, nemlig bildene! Jeg må ha bilder for barn for jeg kaster opp av de store… Etter første bilde må jeg ha en pause for jeg er i ferd med å kaste opp.. Andre bilde gikk akkurat før jeg brekker meg som en gal.. Wow.. for en utrolig tøff dame jeg er! Hmm… Så begynner terrordamen å putte det meste av det hun har av instrumenter inn i munnen min. Au au..

Ligger og venter på dommen da jeg kjenner at hele rommet snurrer igjen.. Nok en pause! Terrordamen forteller at hele meg er en stor anspent muskel, og at jeg MÅ puste.. Jaja. så puster jeg litt da….. Så forteller den skumle damen at alt er bra… Ingen borr, ingenting skummelt… Hmm.. Jeg får til og med skryt av at jeg er flink til å pusse tennene! Hele terrorundersøkelsen er over på 15 minutter! Tenk det! 15 minutter! Prislappen på grusomhetene ble 665 kr! 655 kr for ren terror og INGENTING?

Nå er det lenge til lappen kommer igjen! og jeg skal NYYYYTE det!! Nå må jeg bare bruke et par uker på å få musklene opp igjen.. de er nemlig helt låst!

ha en strålende helg! 🙂

3 kommentarer leave one →
  1. oktober 28, 2008 8:26 am

    godt det ikke bare er jeg som er redd altså….:P jeg går å venter lapp i posten de nærmeste ukene selv jeg.

  2. carinailondon permalink
    november 6, 2008 2:53 pm

    Å så glad på dine vegne! Det finnes neste ikke verre ting enn dette!

  3. november 6, 2008 7:25 pm

    Takk for det!! Helt enig! Dette er GRUSOMT!! 😦

Legg igjen en kommentar

