Skip to content

En uke er INGENTING…

oktober 4, 2008

Så var ferien over.. Allerede NÅ!! Jeg har jo ikke gjort alt jeg ville i ferien heller! Det betyr at det på mandag er 75 dager igjen til neste ferie.. Men av disse er 20 helger og fri, så i realiteten er det 55 arbeidsdager før jul… I et ferieperspektiv høres det egentlig ganske greit ut… Elleve uker på jobb betyr jo bare elleve mandager, elleve tirsdager osv.. Og det kommer jo til å gå VELDIG fort!!

I et juleperspektiv derimot… SKRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!!!!!! Hvordan i himmelens navn skal jeg rekke å bli ferdig med alt dette?? Jeg kjenner panikken sive innover… Jeg har riktignok kommet relativt langt på julegavene.. (alt er relativt, men jeg er ferdig med over 20 gaver…) Og prinsessens julekalender er jo i mål (om ikke helt pakket inn).. OG jeg har pakket inn en del gaver.. Jeg må se å få på plass julekortbilde av prinsen og prinsessen, men to barn som smiler på en gang? vel det er ikke alltid vellykket for å si det på den måten. Og mamma morgenheks får jo bare større og større krav til seg selv. Hun har jo kjøpt et kamera som gir bra bilder, og da må jo motivet på julekortene være over middels?? Og hva skjer når vi er på tur? Jo mamma morgenheks oppdager at prinsen og prinsessen har klær som ikke matcher, eller klær som ikke akkurat er «julekortpene».. Så ble bildet forkastet allikevel…

Men… egentlig er jeg ikke skrekkelig bekymret for gaver eller julekort.. det er HUSET AS som er i ferd med å synke… Jeg føler det er så langt fram til at HUSET AS kan stå på egne bein! Jeg er så sliten etter jobb om dagen at jeg rett og slett ikke orker å være hvit fe når jeg kommer hjem.. Og da blir heller ikke HUSET AS det spor bedre… I et tidligere innlegg la jeg en plan, men planen er ikke helt fulgt.. Jeg er nemlig ikke i mål! Og i den forbindelse burde jeg egentlig ha en arbeidsferie på en uke eller to! Hmm… Og det har jeg ikke før ribba står i ovnen gitt!

Ferien har jo vært bra da! Jeg fikk sett «Mamma Mia» en gang til, vi feiret prinsen sin åtteårsdag på hytta, vi hadde overnattingsbesøk av tre små venner av prinsen og prinsessen, prinsessen var på riding og både travet og hoppet hinder, mamma morgenheks og prinsessen var på Hadeland Glassverk og IKEA på jentetur, og visakortet til mamma morgenheks fikk litt trim igjen…

Tror jeg må legge en kriseplan.. Spise vitaminer slik at jeg ikke sovner og blir sliten! Dessuten skal prinsen ha både klassefest og vennebursdag! Og det kan jo ta på en stakkars mamma morgenheks.. Nei!! Apoteket neste!! På tide å bli klar for julen 2008!!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

