Skip to content

En smule vingeklippet?

september 18, 2008

Lin skriver i sin blogg «Fullt hus»om sangen som spilles under den nye Lindexreklamen. Og jammen! Akkurat der.. da jeg leste hennes innlegg fant jeg ut at jeg føler meg som en vingeklippet fugl! Ingenting kunne passe bedre! For å forklare sammenhengen mellom LIndex sin reklame og vingeklipping sakser jeg inn teksten til denne sangen…

“Electric bird” av Sia
Someone plugged you in
And sadly they clipped your wings
Now you can’t fly away electric bird
Yeah someone took your tweet
One day they fed you that bad seed
You can’t fly away electric bird

Well you’re art, you fell into this part
You play the victim perfectly holding your beating heart
You used to be so smart
You fluttered round the yard making your magic

Got to set you free, you were blinded by deceit
You can’t fly away electric bird
So now this rooms all staged
While you’re stuck there in that cage
You can’t fly away electric bird

Well you’re art, you fell into this part
You play the victim perfectly holding your beating heart
You used to be so smart
You fluttered round the yard making your magic

Ikke det at jeg føler meg hjemme i resten av teksten, men akkurat dette med vingeklipping er virkelig meg om dagen. Denne mentale vingeklippen gjør at jeg ikke helt er i stand til å være meg selv. Jeg har blitt usikker og klarer ikke å tenke klart. Jeg er følsom og blir rett og slett lei meg. Jeg føler denne vingeklippen hindrer meg i å spre ut mine vinger og gjøre det jeg vet jeg kan. Jeg mister selvtilliten, er paranoid og tror at hele verden er i mot meg.

Hva skal så til for å hele denne klippen? vel.. I følge kompetente fuglefolk må jeg igjennom en fjærfelling først. Så kanskje flyvefjærne dukker opp, nye og hele. Fjærfelling.. hmm.. har ikke spesielt lyst til å bli skrekkelig naken her, men det kan se ut som det kan være en løsning. Rett og slett bare la fjærene falle og vente på bedre tider..

En ting er i alle fall sikkert.. Jeg synes denne mentale vingeklippen er så pyton at jeg lover dyrt og hellig at jeg ALDRI skal vingeklippe min grønne fare Gunnar… (I alle fall ikke om han lærer å oppføre seg…)

Her er bilde av en padde vi har besøk av på hytta.. Vel.. livet er en smule padde om dagen…

No comments yet

Legg igjen en kommentar

