Skip to content

Et lite livstegn.

august 27, 2008

Nå er hverdagen her for fullt. Virkelig full rulle. Vi har nå startet på andre uken på skolen, og det har vært spennende for både prinsen som har begynt i tredje klasse, mamma’n som har begynt i ny jobb med helt nye elever og pappa’n som har fått både gamle og nye elever tilbake. Oppstarten har vært inspirerende og givende, og øøøøørlite forvirrende. Som i dag.. da jeg møtte opp for å ha første time sammen med en klasse jeg ikke tidligere har møtt. Jeg fikk beskjed om at klasserommet var første rommet på venstre hånd, og jeg kommer brasende og ivrig inn i dette rommet. Problemet var at dette rett og slett ikke var noe klasserom, men et bøttekott.. Så der sto jeg.. og skulle ha matte.. i et bøttekott… Ikke greit når en skole har SÅ mange dører!!

Når det gjelder hus og heim har jeg laget en plan.. En plan jeg håper skal holde! Den er som følger:

  • Hver fredag skal hunden gres og pleies. Han har dessverre havnet litt langt ned på prioriteringslista, men nå skal han opp igjen.
  • Papegøyen skal ha nyvasket bur hver fredag.
  • Vanne planter

Plan for høsten:

  • Vaske og rydde et skap på kjøkkenet per uke
  • Rydde litt hver dag med prinsen og prinsessen
  • Decluttering – en ting skal kastes hver dag (muligens relativt store oppsamlinger)

Så en oversikt over hva som skal gjøres i juleprosjektet. Når skal vi vaske ned alle rom i huset:

  • August:
    Tak og vegger hovedbad
  • September:
    Tak og vegger gjestebad
    Tak og vegger gang og vindfang
    Tak og vegger gang andre etage
    Tak og vegger kjeller
  • Oktober:
    Tak og vegger stue
    Tak og vegger kjellerstue
  • November:
    Tak og vegger kjøkken
  • Desember:
    Julekos
  • Januar:
    Tak og vegger prinsessen
  • Februar:
    Tak og vegger prinsen
  • Mars:
    Tak og vegger hovedsoverom
  • April:
    Tak og vegger kontor
  • Mai:
    Tak og vegger vaskerom

Sånn… da har jeg i alle fall en plan! Om den er god… vel… det vet jeg ikke enda… Ikke vet jeg om jeg klarer å holde den heller, men jeg skal prøve så godt det lar seg gjøre!

Joho! Livet er heeelt ok! 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

