Skip to content

Har alt fordampet i sommervarmen?

august 1, 2008

Etter en liten hytteferie og en tur til Gøteborg er vi endelig hjemme igjen. Ferien nærmer seg skrekkelig fort slutten, og 13.august er det full rulle igjen. Det er ganske sinnsykt å tenke på at det uendelig lange ferien min faktisk også slutter! Jeg som hadde UTROLIGE mengder med planer for ferien. Hvor mye rakk jeg? veeel.. egentlig ingenting! (rødmer…). Vi rakk båttur til Danmark og den planlagte turen til Gøreborg, men hva med å rydde og vaske HELE huset? Det gikk ikke.. har egentlig ikke rukket å ta et rom engang! (rødmer enda mer…). Skulle rydde bort alt av skolebøker og papirer fra siste studieår, men DET ble nedprioritert.. Og jeg skulle lese masse om ADHD, men det gikk helt føyken.. Har ikke engang hentet bøkene på biblioteket! Hadde planer om å tømme klesskapene til ungene for tøy de har vokst i fra, men DET har gått helt i glemmeboken..

MEEEEN!! Nå er det ny høst og nye muligheter! Jeg er ganske godt i gang med «Jul i Juli»-prosjektet, men jeg innrømmer at jeg ikke er heeelt i mål. Jeg mangler fortsatt 5 gaver til prinsessen, men det er jo lov å være LITT seint ute også? Kjøpte inn litt på Universeum og et par gaver fant jeg også på Nordens Ark. Kjøpte et anheng av blodstein, et armbånd (fair trade) og to puslespill på Universeum, og to magnetiske hjernepuslespill på Nordens Ark. Så da er det 5 (eller er det 6??) dager igjen før alt er på plass. Og det skal jeg vel klare om ikke så lenge. Bare ikke i dag… Eller i morgen…. 🙂

Når det gjelder declutteringprosjektet er det ganske dårlig stelt. Eller egentlig er det ikke det heller. For jeg har kvittet meg med tre esker stappet fulle av diverse ting og tang. Problemet er at jeg har gitt det til meg selv og puttet det på hytta. Det var sengetøy, masse kosmetikk og litt lysestaker og diverse. Så jeg har jo fått mye ut av huset! At jeg har flyttet det til et annet hus som strengt tatt har mitt navn på døra spiller kanskje en liten rolle? Men jeg har jo fjernet det fra huset? Hva sier dere? Teller det tro?

Nei nå må jeg gå å redde alt fra å smelte og fordampe! Ha en het dag alle sammen! 🙂

OBS! Etter å ha telt opp i posen med kalendergaver mangler jeg rett og slett bare 3!! Det er jo ganske bra. Er fornøyd med innsatsen til tross for at julifristen har gått ut. Dette går den rette veien! Når det gjelder decluttering har jeg pakket sammen to poser med klær til ungene som de skal ha permanent på hytta. Fant dessuten litt klær som prinsen har vokst i fra. Hvem trenger tøy i str. 110? Anyone?

OBS 2! Jøss som dette går unna da! I tillegg til å ha ryddet litt klær har jeg rett og slett klartå kaste noe også! Jeg har kastet en Dentinox tannduppedings for babyer som får tenner. Og jeg har ingen babyer som får tenner! Dessuten hadde flasken utløpsdato i 2005, og innen jeg har lyst til å få en attpåklatt har nok utløpsdatoen blitt passert med enda flere år. Har dessuten kastet en singlet som ikke blir brukt. Ikke nok med at den ikke ble brukt, men den hadde også et hull. Jada.. jeg vet at det eksisterer synål og tråd, men jeg GADD IKKE! Har dessuten kastet en haug med Lingon og Blåbærkataloger siden sesongen er over, en haug med IKEA-kataloger (kjøkken, garderobe, hovedkatalog, produktbeskrivelser) siden de kun varer 9 dager til. Jeg skal riktignok en tur på IKEA før disse 9 dagene har gått, men pytt! Tilsammen ble det faktisk en ganske stor haug! Så nå er jeg enda mer fornøyd! Og drar på Bjørn Eidsvåg- og Lisa Nilssonkonsert med god samvittighet! 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

