Skip to content

Tilbake fra det store havet!

juli 18, 2008

Da var vi tilbake etter et døgn på Stena Saga mellom Oslo og Fredrikshavn. Det var faktisk en tur over all forventning! Båten var veldig tilpasset barna, og de var med på utallige skoler og opplegg gjennom hele dagen. Maten var god, og vi koset oss maksimalt! (Det eneste er at rederiet bør endre sin holdning til små barn som ikke vil være med på aktiviteter.. Det ER lov å kontakte foreldrene når barna blir utilpasse… løvebrøl fra sint løvemamma…)

Når det gjelder prosjekt «jul i juli» ble båtturen svært innbringende! Taxfreebutikken solgte kjempefine smykker til barn fra Baglady! Smykkene er laget av ferskvannsperler og detaljer i glass og var utrolig fine! De ble dessuten levert i små smykkeposer. Prisen er i utgangspunktet litt vel stiv som kalendergaver, men det var tilbud ombord, og takket være «ta 3 betal for 2» ble prisen en ganske annen. Jeg har kjøpt tre armbånd med tre matchende anheng samt et anheng uten armbånd. Dersom jeg lar silkeposene være en egen gave har jeg faktisk skaffet meg elleve kalendergaver! Og prisen? Det ble 411 kr, men regner man dette over elleve dager er vi på 37,50 per dag! Og det skal jeg overleve! Med tanke på at prinsessen faktisk har fått flotte smykker med ekte perler er jeg STRÅLENDE fornøyd! 🙂

Her er noen bilder fra turen.. Vi fikk ta en tur opp på broen og hilse på styrmannen, og utsikten er jo upåklagelig.. Dessuten en liten smak på prinsessens julekalender.

(Foto: Kari-Anne Bjørnø Karlsen)

Når det gjelder kasteprosjektet er det ikke noe nytt fra den fronten enda. Ingen nye kasterunder er foretatt! Lover å komme sterkere tilbake de nærmeste dagene! 🙂

One Comment leave one →
  1. juli 20, 2008 10:48 am

    Leste jo om kastinga på badet, så du har «litt» å flyte på mens du var til sjøs 🙂
    Kalendergaver er no’styr, så godt at du begynte i tide og tenker langsiktig. Smart å la posene bli smågaver for seg sjøl. Smykkene var jo kjempesøte!

    I morgen er det virkelig hjemme-stund, og da skal jeg se meg godt om, – tror jeg lar meg inspirere av badesjauen din 🙂

Legg igjen en kommentar

