Skip to content

Du hellige banan!!

juli 14, 2008

Jeg må innrømme at jeg var litt bekymret for dagens kasteobjekt. Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle finne noe å kaste. Ble nemlig litt skuffet av forrige kastejakt! Fant ingenting å kaste i en hel hylle i skapet på badet, og hadde ingen store forhåpninger om de andre hyllene heller. Så feil kan man ta! I dag har jeg rett og slett kastet følgende:

  • Bodybutter fra Body Shop som jeg brukte da jeg var gravid med mitt første barn… Som er født i 2000. (ops…)
  • Enda en bodybutter fra Body Shop som jeg brukte rett etter min første fødsel.. (ops igjen..)
  • Tre pakker med våtservietter som har tørket inn. (hmm… har jo ikke barn som bruker bleier lenger!)
  • En tannbørste med lys og glitter.. HÅPLØS oppfinnelse.
  • En pudderkost fra konfirmasjonsalderen.. (oj… det var jo ikke i fjor det heller gitt!)
  • En DATE-parfyme som ikke har pumpe lenger (og DATE, det er jo fra forrige århundre.. og FØR konfirmasjonsalderen…)
  • En bodylotion.. og enda en bodylotion.. Hadde mistet helt lukt…
  • To parfymer som luktet gamlehjem
  • En krem som er fin mot utslett og eksem.. Som luktet godt.. En gang i 2003… (tihi…. jeg rødmer…)
  • Et par solbriller (som en eller annen har tråkket på slik at de brakk… Dust…)

Og siden jeg har startet ikke bare kast, men også bruk og kast, fant jeg ut at jeg skulle legge en ansiktsmaske mens jeg ryddet. Ansiktsmasken var ikke helt ening, og hadde endret konsistens og lukt, og jammen havnet ikke den i søpla også! Og prinsessen fikk en shampoprøve som hun skal bruke opp nå etterpå.. Så kort oppsummert har jeg nå kastet for 15 dager! Og det passer ganske bra siden jeg skal på ferie et par dager… 🙂

Når det gjelder mitt andre prosjekt, Jul i Juli, så går det framover der også. I tillegg til å kjøpe inn til pakkekalenderen, er julimåned som regel den måneden jeg starter med julerengjøring. Jeg har som mål å vaske tak og vegger i alle rom en gang i året, og siden jeg nå driver med badet, har jeg nå vasket og ryddet i halvparten av skapene våre! Da gjenstår selvfølgelig også tak og vegger og resten av skapene, men det bør være gjennomførbart å vaske også dette nå i juli.

Åh.. så vanvittig deilig… nå føler jeg meg ørlitegranne god! 😀

No comments yet

Legg igjen en kommentar

