Skip to content

Prosjekt Huset AS er igang…

juli 9, 2008

Da var vi plutselig i JULI! Hva i himmelens navn er det som skjer? Hvem satt opp tempoet? Ikke vet jeg..

Nå er jeg endelig ferdig med studier for en stakket stund, og jeg skal ha ferie for å gjøre meg klar til å undervise i matematikk og naturfag neste skoleår. Vitnemålet har kommet, og resultatene ble veldig bra. Jeg er lykkelig over å være ferdig, men på en annen side er det vemodig å slutte også. Har blitt kjent med mange fantastiske mennesker som virkelig har gjort inntrykk på meg. Det har vært veldig koselig å studere denne gangen, og jeg kommer nok til å savne det litt også.

Nå er neste prosjekt igang. Eller egentlig er det vel to prosjekter. Jeg bor nå i verdens mest kaotiske hus siden jeg rett og slett ikke har drevet med annet enn overflaterydding siden april (rødme). Sånn blir det når man skal ta eksamen i 55 studiepoeng. Men nå må hus og hytte på plass. Snublet over en blogg hvor utfordringen er å kaste en ting fra huset ditt hver dag i 365 dager. Fant ut at den utfordringen skal jammen jeg være med på også. Det bør nemlig være veldig sannsynlig å gjennomføre! Jeg startet egentlig for et par dager siden og her er en oversikt over hva som ble kastet:

  • Dag 1: En krem fra MD formulations som er OVER åtte år gammel (rødme). Den luktet ikke akkurat blomster! hihi
  • Dag 2: En hudpleieolje som har mistet helt fargen sin.. Den så ikke lenger speiselt bra ut gitt! Og den luktet vel ikke så bra heller.

Har nemlig startet prosjekt Huset AS på badet. Og det er nok mange forskningsprosjekter som gjemmer seg langt bak i hyllene! Men jeg føler meg faktisk litt igang! Dessuten er det juli! Og hva har jeg i juli? Jo min lille «jul i juli»-kampanje. De siste årene har nemlig hatt julekalenderen til ungene ferdig innkjøpt og pakket inn innen utgangen av juli! Kanskje det er en utfordring flere vil være med på? Jeg skal i år kun lage en kalender. Vi valgte i fjor å la storebror får en pakke Lego fordelt på 24 dager. Da ble det et lite byggeprosjekt gjennom hele desember. Det var veldig vellykket! Og det vil vi nok prøve oss på i år også. Og det beste med opplegget er faktisk at MANNEN i huset synes det er så gøy at han kjøper inn Lego og pakker inn! Det betyr at jeg skal kjøpe og pakke inn 24 jenteting. Og det bør jeg vel klare.

Jeg er i gang! Joho!!

One Comment leave one →
  1. juli 9, 2008 11:22 am

    Så gøy at du også kastet deg på dette!
    «Jul i juli» høres også supert ut. Jeg var fast bestemt på at storebror skulle få aktivitetskalender i år, men kanskje vi også skal pakke inn en legoboks over flere dager slik som dere? Det tror jeg mannen hadde likt.

Legg igjen en kommentar

