Skip to content

1.arbeidskrav i pedagogisk bruk av IKT er ferdig… Håper jeg!

februar 12, 2008

Da har jeg publisert 3506 ord i prosjektet med å skrive lærebok. Kravet var 3500 ord, og jeg skal innrømme at jeg føler at jeg AKKURAT har produsert det jeg skal ha. Men kravet er 3500 så da er jeg forhåpentligvis kvalifisert til å bestå kravet håper jeg.

Jeg kom etter hvert over den store skrivesperren, og angsten la seg. Men jeg er fortsatt en smule skeptisk til mitt produkt! Skulle på en måte ønske at jeg hadde mer tid slik at produktet var enda mer gjennomarbeidet, men på en annen side er det veldig godt å bli ferdig! En ting til jeg kan krysse av på listen over gjøremål! I dag er det 129 dager (maksimalt) til sommerferien, og det er veldig greit å kunne krysse av de første 3500 ordene på lista over utførte oppgaver! 🙂

6 kommentarer leave one →
  1. trudeotterholm permalink
    februar 17, 2008 12:11 pm

    Tror ikke du er alene om å være fornøyd med ganske så eksakt 3500 skrevne ord i dette arbeidskravet. Det ble nok litt knapt med tid mot slutten for de som ikke kunne eller ikke valgte å sette i gang med skrivingen med en gang. 3 Uker virker som en ganske lang frist når man begynner å skrive, men så raser ukene av gårde, og før man vet det er fristen der.

    Det har også vært en ny måte og jobbe på. Alt vi har skrevet er blitt publisert på nett. I starten virket det litt skummelt for min del, men så tenker man som så at det er ikke så veeeldig mange som interesserer seg for å lese det vi har skrevet da. Det blir i hovedsak medstudenter og veiledere, samt noen andre spesielt interesserte personer.

    Et arbeidskrav mindre å bekymre seg over, forhåpentligvis! Så får vi bare vente i spenning på hvordan det skal gå med neste arbeidskrav. Ikke glem at den verste kritikk kommer fra deg selv som regel! Lykke til videre med skolearbeidet dette semesteret Kari-Anne 🙂

  2. oyvindkristiansen permalink
    april 4, 2008 9:40 am

    Arbeidskrav to var noe hektisk ja. For min egen del var det det eneste arbeidakravet i år som ikke har vært panikk prega. En noe uvirkelig følelse i grunn…
    Desverre har mange arbeidskrav en tendens til å bli litt stress jobbing, og det er jo ikke akkurat positivt med tanke på resultatet. Men hva vet jeg, kanskje det bare er jeg som føler det sånn? Tenker i alle fall ofte at, hvis jeg hadde hatt bedre tid, da skulle det blit bra da.
    Det skal bli spennede å se hvordan Wikiboka kommer til å utvikle seg, den skal vel fortsettes på av andre siden. Interessant å se om de kommer med noen glupe temaer…

  3. BladeRunner permalink
    april 13, 2008 2:47 pm

    Mitt intrykk av wikiboka er at det for mange ble det bare å produsere en tekst (det var kanskje meningen??). Heldig vis er poenget at dette skal jobbes med i etterkant. Det er skrevet mange gode innslag, men det er noen som er noe rotete. Det kan jo ha med hvordan det hele ble organisert. Følte under skrivingen at jeg stanget huet i veggen til tider, men det meste løser seg når panikken avtar.

  4. Inger permalink
    april 13, 2008 6:39 pm

    Hei! Ja, det var ikke så greit å komme i gang med dette arbeidskravet. Utrolig skummelt å publisere sitt eget for «hele verden.» (heldigvis er det ikke alle som forstår norsk) Da den verste skrekken hadde lagt seg, synes jeg faktisk det var litt morsomt også. Men det var ei stor oppgave som krevde masse tid. Ekstra slitsaom fordi vi var i praksis samtidig! Det var utrolig deilig den dagen oppgaven var fullført og vi kunne krysse av for de første 3500 ord dette semesteret. I etterkant har vi skrevet ganske mange flere tusen ord! Hvor tar vi dem fra alle sammen?
    Det var i alle fall et lærerikt prosjekt. Jeg tror det kan føre til at vi som vordende lærere blir litt mindre redde for å dele undervisningsopplegg med andre. Tenk så mye tid og ressurser lærere vil spare hvis vi kan bruke mer av det andre har produsert!Lykke til med innspurten!

    Inger

Trackbacks

  1. Øyvinds bloggkommentarer « Øyvind Kristiansens blogg
  2. 3. arbeidskrav « Ingers blogg

Legg igjen en kommentar

