Skip to content

En veldig bra dag! :-)

januar 27, 2008

I dag har vært en fin dag. Den startet ganske elendig med lite sjarmerende barn, men etter et par reprimander fra mor ble alt så meget bedre. Reiste til Stjernehallen for å stå på skøyter og ungene koste seg max. Da vi kom hjem spiste vi en bedre middag, kreolskmarinert laks med pasta, og det smakte fortreffelig. Etter mat brukte jeg ekstremt lang tid på å skrive CV! Brukte i alle fall 3 timer! Det er jo helt skandale! Føsteutkastet ble på 6 sider! Og det er desidert altfor langt! Men jeg ble jo ferdig etterhvert! Laget en detaljert versjon og en kortversjon.. Nå gjenstår det bare å bestemme seg for hvilken av dem jeg skal sende!

Etter CV-skriving laget jeg undervisningsopplegg for matematikktime i morgen. Laget et sett med konstruksjonsoppgaver som 10.klasse kan kose seg med.. Kan tenke meg de blir skikkelig glade og motiverte! 😀

Når det var gjort startet jeg å skrive i den store, skumle wikiboka.. Jeg føler jeg skriver som noe midt mellom en ku og en kråke, og i alle fall ikke noe som kan publiseres. Men jeg bare må..Har i dag skrevet litt om digitale mapper, men klarte ikke å knytte det spesielt godt sammen. Men jeg tror jeg skal forsøke å publisere det i løpet av uka. Fikk i alle fall startet! Skrev 250 ord, og det er jo nesten ingenting! Men når man tenker på at første 500 ord skal leveres innen 4.februar så er jeg jo faktisk halvveis! Babysteps! 😀

Etter en liten arbeidsøkt med IKT for lærere dro jeg rett og slett på kino sammen med ei venninne. Så «Rovdyr» og det ble ganske bra trim for magemusklene.. Jeg satt fullstendig skrekkslagen i en og en halv time og bare ventet på at det skulle ta slutt! Filmen var vel egentlig langt fra spektakulær, men jeg kunne liksom kjenne følelsen av å bli jaktet på i skogen. Jeg har tidligere gått turer i skogen med Harry Hole av Jo Nesbø på lydbok i ørene, men jeg tror kanskje ikke jeg skal det med det første!

Da jeg kom hjem fra kino lurte jeg mannen til å skifte på senga mens jeg tok en deeeeeilig liten spastund for meg selv på badet. Tente bringebærlys og behandlet kroppen med deilige skrubber, micropeeling, velgjørende oljer og masse kos.. kroppen er gullende ren og bare leeengter etter senga..Utrolig deilig!

Nå skal jeg ta en B-vitamintablett bare sånn in case I need it og se tilbake på en deilig og effektiv dag. Jeg har klart å være en god mor og gjort noe meningsfylt med ungene, jeg har vært en god student og planlagt undervisningen min, jeg har vært en god IKT-student og skrevet i «boka med tenner», jeg har vært veldig god mot megselv og jeg har fått gjort MYE! Ja til flere søndager!

One Comment leave one →
  1. thomagud permalink
    januar 28, 2008 11:53 am

    Hei Kari-Anne!

    Det er bra at du har begynt å skrive en artikkel som Wikibok. Nå er det bare og publisere den, slik at jeg får redigert den. Hehe. Jeg har sett på temaene og lurte på om jeg skal skrive om muligheter for elektronisk tilbakemedling/kommunikasjon mellom foreldrene og lærer. Hvis det er lagt opp til en løsning med å kommunisere med foreldrene på sms via pc,n til læreren har du mange muligheter. Det flir effektivt og kommunikasjonen til foreldrene bedres. Jeg tenkte jeg skulle skrive 2-3 artikler.

    Ha en god dag.

Legg igjen en kommentar

