Skip to content

Litt skummel hverdag…

januar 21, 2008

Ja.. så var vi godt i gang med 2008.. Faktisk SVÆRT godt i gang. Hvordan er det mulig at tiden går så fort?! Jaja.. her er det bare å henge seg på!

I dag har jeg vært på min første forelesning i pedagogisk bruk av IKT som er den andre delen av IKT for lærere ved Høgskolen i Østfold. Og det kan jo bli spennende dette her! Vårt første arbeidskrav går med på å produsere innhold til en wikibok. Og jeg må bare si jeg merker prestasjonsangsten komme! Det er liksom så skummelt når JEG skal legge ut noe som hele verden kan lese. Synes oppgaven er vanskelig, og tanken på 3500 ord er øøøørlite skremmende…

En ting som er mye mer skremmende er at jeg innen 1.februar må søke jobb! Så nå er det bare å sanke inn det som sankes kan av attester og vitnemål, og sørge for at alt er rett kopiert. Det er litt skummelt! Er så skrekkelig redd for å ikke få jobb! Tenk om jeg blir gående i mange måneder uten jobb? Uten penger? Dette er rene marerittet for en kontrollfreak som jeg! Tenk å ikke ha NOE man skulle sagt liksom! Alt avhenger av andre! Det passer meg ganske så dårlig! Men kanskje dette er en god øvelse? Kanskje jeg kan si at jeg ikke trenger å ha kontroll på alt?

Ellers går dagene unna i praksis. Storkoser meg på 10.trinn, og føler virkelig at hver dag er en fest. Elevene er flotte mennesker som gir meg SÅÅ mye!! Må si jeg gleder meg til å kunne jobbe med barn og unge fulltid!

Nei.. nå må jeg fundere litt mer på hva jeg skal skrive om i den livsfarlige wikiboka (ser for meg boka med tenner fra Harry Potter).. Jeg føler meg ikke så veldig forfatteraktig for øyeblikket! (Positive tanker!! Dette er ikke farlig!!!! 🙂 )

No comments yet

Legg igjen en kommentar

