Skip to content

GLSM-rapport

oktober 1, 2007

Nå sitter jeg her.. På en mandag.. Mandagen i høstferien for å være helt nøyaktig. Alle andre i huset har FERIE. Har jeg ferie? Neida.. Hva gjør jeg? Jo jeg sliter meg gjennom et arbeidskrav i GLSM. Hele forrige uke hadde vi GLSM-praksis, og dette var veldig bra. Men er det like bra å ha et arbeidskrav hengende over seg? Nope! Må bare si at denne hersenes oppgaven har lagt demper på hele praksisen. Vi har hver eneste dag fokusert på denne rapporten, og ikke ungene, lærerne og alle de nyttige tipsene vi kunne fått med oss fra praksis.

Akkurat nå føler jeg at høgskolen peprer oss med jobb for å være sikre på at vi ikke har et minutt fri. Har ikke noe problem med å forstå at vi skal levere arbeidskrav både her og der, men er det virkelig nødvendig å «ødelegge» praksis med disse kravene? Hadde vært deilig å kunne fokuserere helt og holdent på skolehverdagen og hva som møter oss i det virkelige liv.

Jeg merker selv at jeg er skrekkelig negativ i dag, men sånn er det bare. Jeg har rett og slett ikke LYST! Det er tungt å gulpe opp ord bare for å produsere en rapport som virker ganske meningsløs. Har nå brukt to timer på å gjøre alle andre ting bare for å slippe unna rapporten… Jeg må vel bare komme i gang………….

One Comment leave one →
  1. kristine permalink
    oktober 3, 2007 9:50 pm

    Hei Kari-Anne.
    Nå er vi ferdige med rapporten når du leser dette, og da kan vi endelig nyte noen deilige fridager og kose oss med ungene våre isteden for å slite med glsm. …Tenk at om noen dager skal vi på ungdomsskolen! det er litt skummelt det!!!

Legg igjen en kommentar

