Skip to content

Så var høsten og studiene i gang…

september 5, 2007

I år kom august skremmende fort, og før jeg rakk å tenke meg om sitter jeg her og lager blogg. Dette er et arbeidskrav i IKT ved Høgskolen i Østfold i faget «IKT for lærere», og er jo egentlig en ganske spennende oppgave. I år som i fjor tar jeg ekstra studiepoeng (fagdidaktikk i matematikk), og selvfølgelig gikk jeg da glipp av årets første IKT-forelesning! Dette innebærer at jeg skal ta mine første skritt ut i bloggverdenen heeelt alene. Vi får virkelig håpe jeg kommer trygt ut på den andre siden! 🙂

Jeg hadde bred IT-erfaring før jeg startet på lærerutdanningen, og føler ikke at jeg har lært noe revolusjonerende nytt enda. Men som dataingeniør må jeg si at lærerutdanningen har laget et svært bra tilbud for å skolere de kommende lærerne!  Opplegget med egne bærbare datamaskiner og teknisk støtte fra helpdesk har fungert veldig bra, og jeg er overbevist om at dette skaper gode pc-brukere til norsk skole.

2 kommentarer leave one →
  1. Inger permalink
    september 5, 2007 7:57 pm

    Hei! Dette så da profft ut! Ikke farlig om du misser forelesinger!

  2. kariannebk permalink*
    september 5, 2007 8:08 pm

    Veeeel… proff og proff fru blom! Jeg lider av flinkpike-syndromet, og har STORE problemer med å gå glipp av noe som helst! :-S Og for å si det sånn så blir man skrekkelig sliten av sånt. Noen som kan foreslå en forelesning om hvordan bli kvitt slike irriterende syndromer?

Legg igjen en kommentar

